فردین هدایتی: می‌خواهم حسن یزدانی ِ کشتی ایران شوم/ کار لوپز را در المپیک تمام می‌کنم
فردین هدایتی: می‌خواهم حسن یزدانی ِ کشتی ایران شوم/ کار لوپز را در المپیک تمام می‌کنم
قهرمان مرحله نخست انتخابی سنگین‌وزن تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه به دنبال شکست میرزازاده و حضور در المپیک است، گفت: می‌خواهم مثل حسن یزدانی که در ۲۱ سالگی به طلای المپیک رسید، با شکست بزرگانی مثل لوپز بر سکوی نخست المپیک بایستم.

قهرمان مرحله نخست انتخابی سنگین‌وزن تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه به دنبال شکست میرزازاده و حضور در المپیک است، گفت: می‌خواهم مثل حسن یزدانی که در ۲۱ سالگی به طلای المپیک رسید، با شکست بزرگانی مثل لوپز بر سکوی نخست المپیک بایستم.

فردین هدایتی در گفتگو با ایسنا، درباره کسب عنوان قهرمانی مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی با شکست علی‌اکبر یوسفی، دارنده مدال طلای جهان در فینال، اظهار کرد: در دو سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی کشور بزرگسالان به میدان رفتم که هر دو مرتبه صاحب مدال برنز شدم اما بعد از رسیدن به مدال طلای جوانان جهان، امسال بار دیگر در رده بزرگسالان حاضر شدم که خدا را شکر توانستم کشتی‌های خوبی بگیرم و با شکست همه حریفانم به عنوان قهرمانی برسم.

دارنده مدال‌ طلای جوانان جهان افزود: با علی‌اکبر یوسفی که هم‌استانی من است در بیرون از تشک خیلی رفیق‌ایم و احترام زیادی برای او قائلم. کوچک‌تر که بودم از او خیلی چیزها یاد گرفتم و برایش آرزوی موفقیت دارم.

او در پاسخ به این سوال که آیا پیش از کشتی مقابل یوسفی به عنوان قهرمان جهان نگران کسب نتیجه بود یا خیر، گفت: برای اولین بار بود که مقابل او کشتی گرفتم. من آدمی هستم که هیچوقت برای هیچ مبارزه‌ای استرس نداشته‌ام و این بار هم با خیالی آسوده و با تمرکز به روی تشک رفتم. هیچ‌وقت ترسی از هیچ حریفی نداشتم و همیشه با هدف پیروزی پا به میدان گذاشتم. من در تمرینات سختی می‌کشم تا برای مسابقه دیگر استرسی نداشته باشم. همیشه با روحیه جنگندگی به میدان می‌روم و کاری به نام حریفانم ندارم.

سنگین‌وزن ۲۰ساله کشتی فرنگی ایران درباره رقابت دشوار با امین میرزازاده برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جهت حضور در المپیک پاریس گفت: هدف همه ورزشکاران رسیدن به مدال طلای المپیک است. من هم همیشه به طلای المپیک فکر کرده و با این هدف تمام سختی‌ها را به جان خریده‌ام. به چیزی جز رسیدن به المپیک و سپس کسب مدال طلا فکر نمی‌کنم. امین میرزازاده پهلوان خوب کشتی ایران و قهرمان جهان است. من با او دوست و رفیقم و احترام ویژه‌ای برایش قائلم. تمام تلاشم این است که نماینده سنگین‌وزن کشتی ایران در المپیک پاریس باشم و بهترین کشتی‌ها را بگیرم.

هدایتی ادامه داد: بزرگ‌ترین هدفم در حال حاضر رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک است. امیدوارم در کشتی مقابل میرزازاده به پیروزی برسم و راهی المپیک شوم.

سنگین‌وزن باآتیه کشتی ایران در پاسخ به این سوال که آیا به شکست میرزازاده که از تجربه بالایی برخوردار است فکر می‌کند، خاطرنشان کرد: هیچوقت به چیزی جز برد فکر نکرده‌ام. همیشه تصویر رسیدن به طلای المپیک را در ذهنم مرور و با جان و دل تمرین کرده و سختی کشیدم تا به این هدف بزرگ برسم. قطعا برای برد و رسیدن به دوبنده تیم ملی به میدان می‌روم.

او درباره کار سخت سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس در مصاف با بزرگان کشتی جهان همانند لوپز کوبایی گفت: قطعا در نهایت هر کدام از ما که به عنوان نماینده سنگین‌وزن به المپیک برود حق اوست. در این میان تمام تلاشم را می‌کنم که نماینده ایران در این رویداد بزرگ باشم. هیچ قهرمانی حتی لوپز شکست‌ناپذیر نیست. کمااینکه اسطوره‌ای مثل الکساندر کارلین با مدال‌های طلای جهان و المپیک به گاردنر آمریکایی که فیزیک چندان جالبی هم نداشت باخت؛ آن هم در شرایطی که هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که کارلین شکست بخورد.

هدایتی با اشاره به اینکه انگیزه بسیار بالایی برای تاریخ‌سازی در المپیک دارد، گفت: ابتدا هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی است و قطعا با برنامه‌ریزی به این هدف می‌رسم. پس از آن کسب طلای المپیک بزرگ‌ترین هدف زندگی من خواهد بود. یکی مثل حسن یزدانی که الگوی من در کشتی است در ۲۱سالگی آمد و در وزن ۷۴کیلوگرم که بزرگان جهان و المپیک در آن حضور داشتند به مدال طلا رسید. من هم می‌خواهم در ۲۱ سالگی همانند او به این هدف بزرگ برسم. می‌خواهم کار لوپز را در پاریس تمام کنم.