فرمانده سنتکام: درصدد ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به عراق هستیم
فرمانده سنتکام: درصدد ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به عراق هستیم
فرمانده ستاد نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد کشورش درصدد ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به عراق است.

فرمانده سنتکام: درصدد ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به عراق هستیم

فرمانده ستاد نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد کشورش درصدد ارسال سامانه‌های دفاع موشکی به عراق است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژنرال «کنت فرانکلین مکنزی» فرمانده ستاد نیروهای ترویست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز سه‌شنبه اعلام کرد کشورش در صدد است برای دفاع از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق به این کشور سامانه‌های دفاع موشکی اعزام کند.

ژنرال مکنزی که در نشست استماع کنگره آمریکا صحبت می‌کرد، با اعلام این مطلب افزود: «کار ما در آنجا اصلاً آسان نیست. ایران بسیار سرسخت است و با وجود مخالفت‌های خارجی همچنان دارد زرادخانه موشک‌های بالستیک خود را توسعه می‌دهد.»

این نظامی بلندپایه آمریکایی افزود: «هدف ما این از آرایش نیروهایمان در منطقه این است که یک بازدارندگی پایدار در برابر ایران ایجاد کرده و بتوانیم تهدیدهای آینده ایران را مهار کنیم.»

فرمانده سنتکام در ادامه گفت: «ما با شرکای خود در منطقه برای دفاع از منافع مشترکمان همکاری می‌کنیم و می‌دانیم که در کنار هم قوی‌تر هستیم.»

مقامات آمریکایی بارها ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرده و به همین بهانه کشورهای منطقه را به پذیرش استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا وادار کرده‌اند. این در حالی است که آمریکا به‌ویژه در ماه‌های اخیر با اقدامات خود موجب بروز درگیری‌های جدید در منطقه شده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و شماری از همرزمانشان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که  در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.