فرمانده قسد: پیشنهاد روسیه برای تحویل مناطق هم‌مرز با ترکیه به دمشق را نمی‌پذیریم
فرمانده قسد: پیشنهاد روسیه برای تحویل مناطق هم‌مرز با ترکیه به دمشق را نمی‌پذیریم
فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک بر مخالفت با پیشنهاد مسکو مبنی بر واگذاری مناطق هم‌مرز با ترکیه به دولت سوریه تاکید کرد.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک بر مخالفت با پیشنهاد مسکو مبنی بر واگذاری مناطق هم‌مرز با ترکیه به دولت سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مظلوم عبدی (مظلوم کوبانی)، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در گفتگو با الشرق الاوسط با اشاره به اینکه دولت آمریکا تا این لحظه به ترکیه اجازه انجام عملیات زمینی را نداده، اظهار کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که علیه نفوذ ترکیه در اواخر سال ۲۰۱۹ موضعگیری نکرد، به همپیمانان خود در قسد خیانت کرد.

عبدی در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه نیروهایش مورد خیانت دیگری قرار بگیرند، نگران است یا نه، پاسخ داد، “ما همواره نگران هستیم، اما امیدواریم دولت جدید آمریکا به تعهدات خود عمل کرده و به ترکیه اجازه هیچگونه عملیاتی را ندهد”.

فرمانده قسد در ادامه گفت: جنگنده‌های ترکیه وارد منطقه دیر الزور شده و اردوگاه الهول واقع در عمق ۸۰ کیلومتری سوریه را هدف قرار دادند، تمامی حریم هوایی سوریه باز بود و آمریکا به جز اظهارنظر کاری انجام نداد.

او در ادامه با افشای موضوع گفتگویش با الکساندر چایکو، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه در پایگاهی در شرق فرات و میانجیگری‌اش با آنکارا گفت: می‌توان گفت در حال حاضر روسیه موضعگیری بی‌طرفی نسبت به ما و ترکیه دارد و تلاش می‌کند توافقنامه سوچی سال ۲۰۱۹ را به اجرا درآورده و نقض‌های رخ داده را برطرف کند.

عبدی همچنین گفت: ما پیشنهاد روسیه برای تحویل مناطق هم‌مرز با ترکیه در شمال سوریه به دمشق را نمی‌پذیریم.

فرمانده قسد در ادامه تاکید کرد: نیروهای ما مناطق یاد شده را به دست نگرفتند که تحویل دهند، بلکه آنها را از (تصرف) داعش آزاد کردند.

او در ادامه نیز گفت: در صورت دستیابی به هر گونه سازش سیاسی درباره وضعیت سوریه، امکان منحل کردن نیروهای ما وجود ندارد و این نیروها می‌توانند بخشی از ساختار دفاعی سوریه در آینده باشند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیرا دوباره تاکید کرد که واشنگتن به شدت مخالف هر گونه اقدام نظامی ترکیه در شمال سوریه بوده و نگران خطر حملات هوایی ترکیه علیه سربازان آمریکایی است که در این منطقه برای مبارزه با تروریسم حضور دارند.