فرمان ترامپ برای ممانعت از ورود مقام‌های ایرانی به خاک آمریکا
فرمان ترامپ برای ممانعت از ورود مقام‌های ایرانی به خاک آمریکا
رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه به وزارت خارجه این قدرت و اختیار را داده است تا از ورود مقام‌های ارشد ایرانی و بستگان آنها به خاک ایالات متحده ممانعت به عمل آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وزارت خارجه این قدرت و اختیار را داده است تا جلوی ورود مقام های ارشد ایرانی و اعضای خانواده آنها به خاک ایالات متحده را به عنوان مهاجر یا غیرمهاجر بگیرد.

در این بیانیه کاخ سفید بار دیگر اتهامات تکراری و بی اساس خود علیه ایران را اعلام کرده و مدعی شده است که تهران از تروریسم حمایت می کند و شهروندان آمریکایی را بدون محاکمه در بازداشت نگه می دارد و همسایگانش را تهدید کرده و حملات سایبری مخرب انجام می دهد.

ترامپ در این فرمان اجرایی گفته است: من تعلیق ورود مقام های ارشد حکومت ایران و اعضای درجه یک خانواده آنها به خاک آمریکا را به عنوان مهاجر یا غیر مهاجر، گامی در جهت منافع ایالات متحده تشخیص می دهم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رفتار ایران ثبات و صلح در خاورمیانه و فراتر از این منطقه را تهدید می کند، تشخیص داده‌ام که این به نفع ایالات متحده است که اقدامی را برای محدود کردن و تعلیق ورود مقام های ارشد ایرانی و اعضای درجه یک خانواده آنها اتخاذ کنم.

هنوز مشخص نیست که چرا ترامپ تصمیم گرفته است تا این مساله را روز چهارشنبه اعلام کند. حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از این در سخنرانی سازمان ملل از اقدامات مخرب آمریکا انتقاد کرده و همچنین هرگونه دیدار و گفتگو با ترامپ را رد کرده بود.