فرهاد اصلانی بازیگر جدید سریال سلمان فارسی
فرهاد اصلانی بازیگر جدید سریال سلمان فارسی
قرار است سریال "سلمان فارسی" از اواخر آذرماه در مناطق جنوبی کشور آغاز شود و علیرضا شجاع‌نوری در فاز دوم به جمع این مجموعه تلویزیونی می‌پیوندد.

“فرهاد اصلانی” بازیگر جدید سریال سلمان فارسی/ شروع فیلمبرداری در مناطق جنوبی کشور

قرار است سریال “سلمان فارسی” از اواخر آذرماه در مناطق جنوبی کشور آغاز شود و علیرضا شجاع‌نوری در فاز دوم به جمع این مجموعه تلویزیونی می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، سریال “سلمان فارسی” بعد از ۲۰ سال پشتوانه کار تحقیقاتی برای نوشتن قصه «سلمان» به روز موعود برای کلید زدن رسیده است.

پروژه‌ای که بازیگرش را رئیس رسانه‌ملی در بازدید سرزده از کارگاه‌های لباس و تجهیزاتش، معرفی می‌کند؛ او قرار است به تعبیر تهیه‌کننده سریال “سلمان” همه مقاطع سریال باشد. علیرضا شجاع‌نوری نقش اول کار جدید داود میرباقری است؛ کسی که بارها نقش‌های مختلف تاریخی را بازی کرده و آخرین کارش نقش عبدالمطلب در “محمد رسول‌الله” مجید مجیدی بود.

حسین طاهری تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به شروع فیلمبرداری و جزئیات دیگر اشاره کرد که بازیگران دیگر در حال قطعی‌شدن و انتخابند و کار در بخش‌های دیگر شروع می‌شود و شجاع‌نوری در فاز دوم به ما اضافه خواهد شد.

۹ کارگاه برای تولید لباس‌ها و صحنه‌پردازی‌های این سریال فعال و ۱۲ هزار دست لباس هم دوخته شده است. ۲۰ هزار بازیگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۱۵۰۰ شخصیت در سریال حاضرند؛ داود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» از بازیگران خارجی هم بهره می‌برد.

این سریال سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم را جلوی دوربین خواهد برد و در آغاز تصویربرداری «سلمان» بازیگران و عوامل کار در جزیره قشم و استان کرمان حاضر خواهند شد.

نکته دیگر درباره داستان سریال «سلمان فارسی» است که به تعبیر امرالله احمدجو  نویسنده و کارگردان سریال “روزی روزگاری” و نگارشگر فیلمنامه سریال “سلمان فارسی” گفت “سلمان فارسی” از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال می‌شود. سریال‌های بی‌سابقه در کشور همچون “سلمان” داود میرباقری خیلی نمی‌تواند مطابق با برنامه جلو برود، زیرا اتفاقاتی پیش‌بینی می‌شود که با فراهم نشدن بسترهای لازم، کار به تأخیر می‌افتد، مثلاً بخش زیادی از دکور باید ساخته شود و زمین بزرگی نیاز داشت که هرکدام به مشکلی برخوردند و برنامه‌ریزی برای شروع تصویربرداری را به‌تأخیر انداخت.

قرار است سریال “سلمان فارسی” در ۴۰ قسمت ساخته شود و کار خودش را از ۲۵ آذرماه شروع می‌کند. اما به گفته امرالله احمدجو شاید با دیالوگ‌ها، حرکت‌ها، جنگ‌ها و زد و خوردهای زیاد و پیچیدگی‌های داستانی و تعداد نهایی قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی افزایش داشته باشد.

بازیگران خارجی و داخلی که به ۱۵۰۰۰ نفر می‌رسد مذاکره شده و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است.

گروه با آماده‌سازی مقدمات و دکورها و شرایط درصدد است اواخر آذرماه در مناطق جنوبی کشور کار را آغاز کند. فرهاد اصلانی که نقش یک تاجر را قرار است در سریال “سلمان فارسی” بازی کند نیز در روز کلید کار جلوی دوربین برود.

سریال “سلمان فارسی” که جزو کارهای الف ویژه تلویزیون به شمار می‌رود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. در داخل و خارج از کشور فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌رود. بازیگران و عوامل سریال “سلمان فارسی” به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت.