فروش آنلاین در دستور انجمن نقاشان
فروش آنلاین در دستور انجمن نقاشان

یک عضو هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران گفت: در انجمن نقاشان فروش آنلاین را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این زمینه تمرکز کرده ایم چراکه به نظر می رسد فروش آنلاین می تواند به شناخت هنرمندان کمک و موجب دیده شدن آنها شود. مینا نادری در حاشیه نمایشگاه گروهی اعضای انجمن […]

یک عضو هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران گفت: در انجمن نقاشان فروش آنلاین را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این زمینه تمرکز کرده ایم چراکه به نظر می رسد فروش آنلاین می تواند به شناخت هنرمندان کمک و موجب دیده شدن آنها شود.

مینا نادری در حاشیه نمایشگاه گروهی اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران(کارنمای۱-۷)  اظهار کرد: سعی شده یک تمرکز شش ماهه بر روی سیاست برگزاری نمایشگاه کارنمای نقاشان ایران انجام شود و تلاش شده در این نمایشگاه‌ها فرصتی برابر به هنرمندان داده شود و هنرمندان حرفه‌ای باشند و حتما آثار هنرمندانی در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شود که طی دو سال اخیر فعال بوده باشند.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها را می‌توان یکی از دستاوردهای انجمن نقاشان ایران عنوان کرد که توانست با این کار جوانان نقاش را به گالری‌های تهران و خارج از کشور معرفی کند، از سوی دیگر هرچند که هدف ما بر روی فروش این آثار نبوده است، اما تاکنون ۶۰ میلیون فروش این نمایشگاه‌ها بوده است و توانسته ایم دو هزار کار از ۳۹۶ هنرمند را در ۸ کارنما به نمایش بگذاریم.

این عضو هیئت مدیره انجمن نقاشان ایران تاکید کرد: تلاش داریم تا کارنماها را در شهرستان‌های دیگر کشور نیز به نمایش در بیاوریم که در حال حاضر اصفهان در این زمینه فضای مناسب داشته است و ما نیز با مذاکره هشت ماهه توانستیم این کارنما را به اصفهان بیاوریم،  علاقه مندیم که به همه شهرستان‌ها برویم چراکه هم جوانان نقاش دیده می‌شوند و هم از این کارنماهای پژوهشی شهرستان‌ها می‌توانند بهره ببرند.

نادری تصریح کرد: در انجمن نقاشان فروش آنلاین را در دستور کار خود قرار داده ایم و در این زمینه تمرکز کرده ایم چراکه به نظر می رسد فروش آنلاین هم می تواند به شناخت هنرمندان ما کمک کند و بتواند موجب دیده شدن هنرمند شود.

وی در خصوص برخی انتقادها که به گالری داری و دیوارفروشی و انحصاری شدن فعالیت هنر در نقاشی می شود، گفت: متاسفانه گاهی برای ارائه نقاشی‌ها در تهران تعدادی هنرمند هستند که فقط می توانند بفروشند، گالری داشته باشند و در گالری‌های خارج از کشور حضور پیدا کنند. باید تلاش کنیم و بتوانیم هنرمندان جوانمان را نیز وارد این گالری ها کنیم و از دیوار فروشی فاصله بگیریم.

همچنین بابک اطمینانیان مدیر کمیته نمایشگاه‌های انجمن نقاشان ایران اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل یک برنامه مفصل پژوهشی در انجمن نقاشان بوده است که سعی شده این نقاشی ها با کارگاه‌های پژوهشی ارائه شود.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه گروهی اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران (منتخبی از کارنمای پژوهشی از ۱ تا ۷) از ۱۴ تا ۱۹ تیرماه در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا است.