فروش بلیت قطار تهران-آنکارا با نرخ ۴۳ یورو/ حرکت از ۱۶ مرداد
فروش بلیت قطار تهران-آنکارا با نرخ ۴۳ یورو/ حرکت از ۱۶ مرداد
معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به نهایی شدن جلسات بین ایران و ترکیه برای هماهنگی‌های راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا، از فروش بلیت این قطار از امروز خبر داد و گفت: اولین سیر قطار 16 مردادماه خواهد بود.

میرحسن موسوی اظهار داشت: پیش از این قطار تهران-وان راه‌اندازی شد و هم‌اکنون این قطار هر هفته سیر دارد، امکان خرید بلیت این قطار هم از طریق سایت‌های مجاز فروش بلیت داخلی وجود دارد.

* راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا از ۱۶ مرداد

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به نهایی شدن جلسات بین ایران و ترکیه برای هماهنگی‌های نهایی راه‌اندازی قطار تهران-آنکارا، گفت: اولین سیر این قطار ۱۶ مردادماه خواهد بود و پیش‌فروش بلیت آن از امروز آغاز می‌شود.

وی درباره جلسات هماهنگی قطار تهران-آنکارا بین ایران و ترکیه بیان کرد: برای راه‌اندازی این قطار لازم بود قطار مسائل فنی، هماهنگی گراف‌های دو طرف و ساعت حرکت قطار‌ها بین ایران و طرف ترکیه‌ای به صورت دقیق بررسی شود.

موسوی ادامه داد:‌ قطار تهران-آنکارا به صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند، سپس در دریاچه وان از فری‌بوت‌ها استفاده می‌شود و از آن طرف دریاچه وان تا آنکارا نیز از واگن‌های کشور ترکیه استفاده می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: این هماهنگی لازم بود که طرف ترکیه‌ای بداند قطارش چه ساعتی باید به تات‌وان برسد تا فری‌بوت‌ها فعال باشند و ما هم چگونه و چه ساعتی قطار را به دریاچه وان بفرستیم که با تردد فری‌بوت‌ها هماهنگ باشد و این هماهنگی‌ها به لحاظ فنی و ساعتی ضروری بود.

* قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا ۴۳ یورو

وی بیان کرد: قیمت بلیت قطار تهران-وان ۲۰ یورو و قیمت بلیت قطار تهران-آنکارا ۴۳ یورو است اما از شرکت‌ها خواسته‌ایم در گام اول تخفیفی اعمال کنند و این تخفیف‌ها به صورت ریالی است.

* امکان تهیه‌ بلیت قطار تهران-آنکارا در ایران و آنکارا

موسوی درباره نحوه فروش بلیت قطار تهران – آنکارا گفت: در آنکارا فروش بلیت از طریق سیستم ما انجام می‌شود ضمن آنکه کشور ترکیه هم در آنکارا خود سیستم فروش دارد؛ آنها هم امکان فروش بلیت این قطار را دارند چون این قطار دو طرفه است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: دو طرف امکان فروش بلیت دارند ضمن آنکه بحث تبادل اطلاعات فروش بلیت و هماهنگی‌ها در این‌باره هم مهم بود که در هفته گذشته به صورت کامل این موارد بین دو طرف بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین بررسی شد که چند درصد بلیت را طرف ترکیه‌ای بفروشد و چند درصد را ما بفروشیم، در چه ساعاتی مبادله اطلاعات فروش کنیم تا اگر طرف مقابل نتوانست بلیت بفروشد، از سوی طرف دیگر فروخته شود؛ این موارد کوچک اما فنی و بسیار مهم بود و هماهنگی‌های زیادی لازم داشت که خوشبختانه به بهترین وجه انجام شد‌.

  • منبع خبر : فارس