فروش بلیت پرواز تهران-استانبول با ایرلاین‌های ایرانی ازسرگرفته شد
فروش بلیت پرواز تهران-استانبول با ایرلاین‌های ایرانی ازسرگرفته شد
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از آغاز فروش بلیت پروازهای مستقیم تهران-استانبول با ایرلاین های داخلی برای تاریخ شنبه ۱۱ مرداد به بعد خبر داد.

پس از آنکه محمد جواد ظریف و داوود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران و ترکیه در نشست خبری سفر ۲۶ خرداد ماه امسال ظریف به آنکارا، از آغاز پروازهای مستقیم تهران-استانبول در ۱۱ مرداد خبر داده بود، یک ایرلاین داخلی فروش بلیت پروازهای روزانه از تاریخ شنبه ۱۱ مرداد به بعد را آغاز کرده است.

این در حالی است که ایرلاین ملی ترکیه (ترکیش ایر) نیز فروش بلیت پروازهای مستقیم تهران-استانبول از ۵ شنبه ۲۶ تیرماه را کلید زده است.

در حال حاضر هواپیمایی قطر پرواز تهران-دوحه-استانبول را انجام می‌دهد که قیمت آن بین ۶ تا ۱۵ میلیون تومان در نوسان است؛ این در حالی است که ترکیش ایر قیمت پرواز مستقیم تهران-اسنانبول را از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان از ۳۶ تیر به بعد به مسافران استانبول عرضه می‌کند.

همچنین یک ایرلاین ایرانی نیز پیش فروش بلیت پروازهای تهران-استانبول را با قیمت یک و نیم میلیون تا ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرده است.

پیش از این اعلام شده بوده ۳۱ خرداد ماه و آغاز تیرماه، پروازهای مستقیم تهران-استانبول از سر گرفته می‌شود که با سفر ظریف به آنکارا، تاریخ ازسرگیری پروازها به ۱۱ مرداد موکول شد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، از آغاز پروازهای مستقیم تهران-استانبول با ایرلاین‌های ایرانی از ۱۱ مرداد خبر داد.

وی افزود: ترک‌ها اعلام کرده اند که فرودگاه‌های این کشور از ۱۱ مرداد برای ورود هواپیماهای ایرانی آمادگی داشته و پذیرای آنها خواهند بود.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول برای شما، با توجه به هدفی که از سفر به این شهر دارید، متفاوت خواهد بود؛ هر چند که به طور کلی گفته می شود بهترین زمان سفر به استانبول فصل بهار و پائیز است اما بد نیست بدانید اگر بلیط هواپیما استانبول خود را در فصل بهار خریداری نمایید، بهترین زمان را برای گردش و تفریح و استفاده از سواحل ترکیه در نظر گرفته اید؛ در بهار می توانید از روزهای طولانی و آب و هوای مساعد استانبول بهره مند شوید اما در عوض باید برای یک شب اقامت در هتلها بهای بیشتری بپردازید اما در عوض با رزرو بلیط هواپیما استانبول در پائیز، هزینه مقرون به صرفه تری را جهت اسکان می پردازید، از هوای معتدل ترکیه بهره مند می شوید و می توانید لذت خرید در فستیوالها را تجربه کنید و از قیمتهای آف خورده لذت ببرید.
خرید بلیط هواپیما استانبول در تابستان، تقریبا یک اشتباه بزرگ است. این فصل علاوه بر ازدحام و شلوغی در مراکز و استراحتگاه های ساحلی، روزهای بسیار گرم و بدون بارندگی را برایتان به ارمغان می آورد، قیمتها در مراکز خرید نیز به اوج خود می رسد از این رو خرید بلیط هواپیما استانبول در تابستان اغلب توصیه نمی شود.
و اما اگر عاشق برف و لذتهای زمستانی هستید، خرید بلیط هواپیما استانبول را در این فصل فراموش نکنید. در زمستان استانبول پر از شگفتی است؛ از ازدحام گردشگران در دیگر فصلها خبری نیست و اغلب قیمتها در پایین ترین حد خود قرار دارند، علاوه بر اینها تجربه اسکی در پیستهای زمستانی آن هم به لذت های سفرتان اضافه می شود.

  • منبع خبر : مهر