فروش سایپا چند ثانیه ای تمام شد؛مشتریان پشت در ماندند
فروش سایپا چند ثانیه ای تمام شد؛مشتریان پشت در ماندند

در حالی که سایت فروش سایپا قرار بود ساعت ۱۰ صبح امروز نسبت به پیش فروش اینترنتی ۹ مدل خودرو به ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه اقدام کند، هنوز چند ثانیه از زمان اعلام شده نگذشته بود که اعلام شد «مرحله اول پذیرش مشتریان انجام و مرحله بعد راس ساعت ۱۰:۱۵ انجام خواهد شد».  در حالی […]

در حالی که سایت فروش سایپا قرار بود ساعت ۱۰ صبح امروز نسبت به پیش فروش اینترنتی ۹ مدل خودرو به ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه اقدام کند، هنوز چند ثانیه از زمان اعلام شده نگذشته بود که اعلام شد «مرحله اول پذیرش مشتریان انجام و مرحله بعد راس ساعت ۱۰:۱۵ انجام خواهد شد».

 در حالی که از روزهای گذشته مدیران سایپا اعلام کردند که پیش فروش خودرو را از چهارشنبه انجام می دهند، عده زیادی در پای رایانه نشستند تا در ساعت تعیین شده، ثبت نام کنند اما بار دیگر حکایت گذشته تکرار شد و بدون هیچ ثبت نامی، در سایت درج شد که ظرفیت تکمیل شده است.

بررسی ها نشان می دهد که هیچیک از متقاضیان خرید این خودروها، نتوانسته اند نسبت به ثبت نام اقدام کنند و شرکت سایپا اعلام کرده متقاضیان در مرحله بعدی می توانند نسبت به خرید اینترنتی خود اقدام کنند.

فروش در چند ثانیه

در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه، سامانه فروش ویژه محصولات سایپا اعلام کرد که مرحله دوم پذیرش نیز انجام شد و مرحله بعد، در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه انجام می شود؛ آن هم در حالی که مشخص نیست چگونه در چند ثانیه، همه ۵۰ هزار خودروی تعیین شده، به فروش رفته است.
تا ساعت ۹ و ۵۹ دقیقه و ۳۰ ثانیه، سایت سایپا برای فروش اینترنتی در دسترس بود، از این لحظه به بعد سرعت این سایت بسیار کند شد به طوری که چند ثانیه بعد شرکت سایپا اعلام کرد مرحله اول پیش فروش اینترنتی انجام شده است.
شرکت سایپا در سایت فروش خود اعلام کرده بود که «در برنامه های فروش ویژه که با هجوم گسترده کاربران برای خرید تعداد محدودی خودرو روبروست، اصل موفقیت بر سرعت استوار است. به این معنی که کاربرانی موفق به خرید می‌شوند ‌که زودتر از دیگران وارد درگاه فروش شده، اطلاعات مورد نیاز را با سرعت بیشتری تکمیل کرده و سریعتر وارد درگاه های بانکی شوند».
با وجود اینکه سایت سایپا همچنان اجازه خرید را به متقاضیان نمی دهد، با این حال عده زیادی به دنبال خرید اینترنتی خودروهای این شرکت هستند.