فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست
فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست، گفت: فساد حتی به میزان کم، زیاد است و نباید وجود داشته باشد چرا که از موانع اصلی تولید و سرمایه گذاری است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از قوه قضاییه، آیین تکریم و معارفه بازرس کل سابق و جدید استان ایلام با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.”فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست”

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور یکی از ارکان حکمرانی مطلوب و خوب را نظارت به موقع و تاثیرگذار دانست و گفت: برای همه در هر سطحی و هر قوه‌ای و هر رکنی از نظام وظیفه نظارت پیش بینی شده است و هیچکس نباید خود را بی نیاز و مصون از نظارت بداند.

وی با بیان اینکه نظارت به معنای عدم اطمینان نیست، بلکه در راستای بهبود و کمک به آن مجموعه است، افزود: نظارت و بازرسی به معنای بررسی وضعیت موجود و مقایسه با وضعیت مطلوب و ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به آن است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، اظهار داشت: شناسایی بسترهای فسادزا و پیشنهاد اصلاح آن‌ها بخش قابل توجهی از نابسامانی‌ها و تخلفات و جرایم در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی را کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: وظیفه همه ارکان کشور حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری است و از طرف دیگر با برخی قوانین روبرو هستیم که با این هدف تناقض دارد؛ ساختارها و فرآیندهای گوناگون برای گرفتن مجوز شروع به کار یک تولیدی فراتر از هفت خوان است که باید اصلاح شود و به همین منظور برای اصلاح این قوانین ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی برقرار کردیم.

این عضو شورای عالی قوه قضاییه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور و شورای دستگاه‌های نظارتی کشور را پیگیری نظارت‌های الکترونیکی و بر خط با هدف پیشگیری از وقوع تخلف و جرم عنوان کرد و با اشاره به دستورالعمل به روز شده ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی، گفت: یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های همکاران ما در استان‌ها پیگیری و رفع مشکلات کارآفرینان و واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه فساد وجود دارد، اما سیستمی نیست، افزود: فساد حتی به میزان کم، زیاد است و نباید وجود داشته باشد چرا که از موانع اصلی تولید و سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان از خدمات بی شائبه و ارزشمند عیسی هواسی بازرس کل سابق استان ایلام قدردانی کرد و گفت: آقای مهدی اصلانی را که یکی از نیروهای جوان و در عین حال با تجربه سازمان است، به عنوان بازرس کل استان منصوب کردیم و امیدوارم خداوند متعال توفیق شناخت و انجام وظیفه را به همه ما عنایت فرماید.

  • منبع خبر : ایسنا