فسـاد ، چـوبي لاي چـرخ توليـد است
فسـاد ، چـوبي لاي چـرخ توليـد است
رئيس قوه قضاييه طي بازديدي از پيش اعلام نشده در کارخانه ماشين سازي تبريز حاضر شد و از نزديک در جريان آخرين روند توليد اين کارخانه قرار گرفت.

فسـاد ، چـوبي لاي چـرخ توليـد است

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، رئيس قوه قضاييه طي بازديدي از پيش اعلام نشده در کارخانه ماشين سازي تبريز حاضر شد و از نزديک در جريان آخرين روند توليد اين کارخانه قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، آيت الله رئيسي رئيس قوه قضاييه، بلافاصله بعد از ورود به استان آذربايجان شرقي به همراه نماينده، ولي فقيه و استاندار آذربايجان شرقي طي بازديدي از پيش اعلام نشده در کارخانه ماشين سازي تبريز حاضر شد و از نزديک در جريان آخرين روند توليد ماشين سازي تبريز قرار گرفت.

در اين ديدار آيت الله رئيسي ضمن گفت‌وگوي رو در رو با کارگران اين مجموعه و حضور در خط توليد در جريان آخرين روند اصلاحات کارخانه ماشين سازي تبريز پس از تعيين سرپرست جديد قرار گرفت.

همچنين رئيس قوه قضاييه در پايان بازديد خود لحظاتي را در ميان جمع کارگران صحبت کرد.

رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه اعتقاد و باورمان اين است که فساد چوبي لاي چرخ توليد است، گفت: اگر هرجا فساد وجود داشته باشد توليد کم رونق و يا تعطيل خواهد شد و هر جا که مبارزه با فساد صورت گرفت چرخ‌هاي توليد پر حرکت‌تر و پر رونق‌تر مي‌شود.

رئيسي تاکيد کرد: نبايد موانع توليد در هيچ کجا وجود داشته باشد و در سال رونق توليد نه فقط در سخن بلکه در عمل کاري کرد که تمامي کارگاه‌ها و کارخانجات و اين مجموعه که نگين درخشاني در منطقه آذربايجان است بتوانند هرچه بيشتر درخشش داشته باشند و توليد روز به روز افزايش پيدا کند.

وي از کارگران و متخصصان کارخانه ماشين سازي تبريز خواست که تلاش مضاعف داشته باشند، و يادآور شد: مديران و مسئولان و وزارتخانه‌هايي که در رفع موانع توليد نقش دارند بايد مشکلاتي که امروز اين کارخانه و کارخانه‌هاي مشابه با آن مواجه هستند، مرتفع سازند تا رفع موانع توليد موجب رونق هرچه بيشتر توليد شود.

رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: دستگاه قضايي انتظار دارد که کار به قدري دقيق، بدون اشکال و دور از هرگونه فساد و زد و بند انجام شود که کارگران، توليد کننده، مديران و مردم عزيز که نظاره گر هستند ببينند که کار به نحو صحيح در حال انجام است و هر وقت اشکالي ايجاد مي‌شود مثل آنچه در مورد ماشين سازي تبريز در زمينه نحوه واگذاري و دريافت وجوهي که در اينجا مصرف نشد و در بازار آزاد به دليل تفاوت قيمت دلار به مبالغ ديگري تبديل شد، اتفاق افتاد، پيگيري خواهد شد.

رئيسي با شرح کوتاهي از وضعيت چندي پيش کارخانه ماشين سازي تبريز بيان داشت: کسي بدون اينکه آورده‌اي داشته باشد از طريق وام‌هاي کلان دولتي يک دفعه صاحب کارخانه‌اي مي‌شود و بعد مي‌گويد که رونق توليد را دنبال مي‌کند و از سوي ديگر به جاي افزايش توليد، توقف توليد و بيکاري کارگران را رقم بزند، ولي بحمداله با برخورد دستگاه قضايي و پيگيري مسئولان و مديران، اين مشکل حل شد.

وي ابراز اميدواري کرد که با رفع مشکل کارخانه ماشين سازي تبريز روز به روز شاهد افزايش توليد باشيم.

رئيس قوه قضاييه با اشاره تلويحي به انعقاد بزرگترين قرارداد تاريخ کارخانه ماشين سازي با يک کشور خارجي بعد از مبارزه با فساد در اين مجموعه، انعقاد قراردادهايي بين کارخانه ماشين سازي تبريز و کشورهاي ديگر را بيانگر توانايي اين مجموعه دانست و گفت: اين مجموعه از نظر مکانيکي اين توانايي را دارد که صد در صد توليد را از خودش داشته باشد.

البته در زمينه اقدامات الکترونيکي ممکن است يک درصدي به استفاده از فناوري‌هاي ديگر نياز داشته باشد، اما اين که کار مکانيکي صد در صد مربوط به دستان تواناي کارگران و متخصصان اين منطقه و اين کارخانه است، از افتخارات کارخانه ماشين سازي تبريز محسوب مي‌شود.

رئيسي خاطرنشان کرد: اميدواريم اين کارخانه درخششي که قبل از اين واگذاري‌ها داشت، با اقدامات و پيگيري‌هايي صورت گرفته بيش از پيش داشته باشد.

وي تاکيد کرد: وزراتخانه‌هايي که مسئول هستند به ويژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي که به گفته استاندار بايد اقداماتي را نسبت به برخي از مشکلات انجام دهند، موضوعات مورد نظر را دنبال کنند.