افزایش ریسک مشکلات بر سلامت مغز، فشارخون و چاقی با مصرف نوشابه
افزایش ریسک مشکلات بر سلامت مغز، فشارخون و چاقی با مصرف نوشابه

یافته های جدید نشان می دهد مصرف نوشابه های انرژی زا با افزایش ریسک مشکلات جدی تاثیرگذار بر سلامت مغز، فشارخون و چاقی مرتبط است. نوشابه های انرژی زا عمدتا حاوی میزان بالا قند و کافئین هستند و عمدتا به عنوان یک نوشیدنی سالم برای بهبود انرژی بدن، عملکرد ورزشی و تمرکز در بازار به […]

یافته های جدید نشان می دهد مصرف نوشابه های انرژی زا با افزایش ریسک مشکلات جدی تاثیرگذار بر سلامت مغز، فشارخون و چاقی مرتبط است.

نوشابه های انرژی زا عمدتا حاوی میزان بالا قند و کافئین هستند و عمدتا به عنوان یک نوشیدنی سالم برای بهبود انرژی بدن، عملکرد ورزشی و تمرکز در بازار به فروش می رسند.

یافته ها نشان داد نوشابه های انرژی زا با ریسک بالای رفتارهای پرخطر نظیر سوءمصرف مواد مخدر و حالات تهاجمی، مشکلات سلامت روان به شکل اضطراب و استرس، افزایش فشارخون، چاقی، آسیب به کلیه ها، خستگی، معده درد و سوزش معده مرتبط هستند.

جوسیمر ماتی، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده چان هاروارد، در این باره می گوید: «ما در این مطالعه پیامدهای مصرف نوشابه انرژی زا را که شامل مشکلات قلبی، کلیوی و دندانی و همچنین رفتار پرخطر و سلامت روان ضعیف بود بررسی کردیم.»

یافته ها نشان داد نوشابه های انرژی زا احتمال بروز مشکلات روانی را افزایش می دهد و باید فروش آن به کودکان و نوجوانان محدود شود.