فشارهای مالی بر بخش‌خصوصی کاهش یافت
فشارهای مالی بر بخش‌خصوصی کاهش یافت

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی گفت: وزارت نیرو به‌منظور گشایش و کاهش فشارهای مالی بخش خصوصی، از مکانیزم‌های تبصره‌های بودجه سال ۹۷ استفاده کرده است. رضا اردکانیان با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: این رویداد بین‌المللی درصدد عرضه توانمندی‌های داخلی و همچنین استفاده […]

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی گفت: وزارت نیرو به‌منظور گشایش و کاهش فشارهای مالی بخش خصوصی، از مکانیزم‌های تبصره‌های بودجه سال ۹۷ استفاده کرده است.

رضا اردکانیان با اشاره به برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: این رویداد بین‌المللی درصدد عرضه توانمندی‌های داخلی و همچنین استفاده از شرکت کنندگان خارجی برای اطلاع و آشنایی با ظرفیت‌ها و نوآوری‌های بخش صنعت برق در خارج از کشور، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۷۰ شرکت خارجی از ۱۸ کشور صاحب فناوری و پیشرو صنعت برق در این دوره از نمایشگاه صنعت برق، افزود: یکی از فواید اصلی برپایی چنین نمایشگاهی برگزاری جلساتی که در حاشیه آن تشکیل می‌شود؛ در روز افتتاحیه این نمایشگاه نیز نشستی میان مسئولان وزارت نیرو با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق برگزار شد که در شرایط فعلی کشور فرصت مناسبی برای تعامل و رایزنی به منظور چاره‌جویی برای حل مشکلات این صنعت خواهد بود.

وزیر نیرو، صنعت برق را یکی از زیربنایی‌ترین عرصه‎های فعالیت و توسعه در تمامی دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه برشمرد و افزود: این بخش همواره در ارتباط نزدیک با جامعه علمی بوده و از ظرفیت‌های علم و فناوری برای بهبود کار خود، بهره‌مند شده است.

اردکانیان، با تاکید بر کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی، عنوان کرد: وزارت نیرو به‌منظور گشایش و کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی، از مکانیزم‌های تبصره‌های بودجه سال ۹۷ استفاده کرده تا از تهاتر بدهی‌ها بین شرکت‌های بخش خصوصی و بانک مرکزی به صورت قانونی بهره‌مند شود.

وی مشارکت فعالانه بخش خصوصی را به عنوان یک ضرورت جدی دانست و افزود: تاکید ما در بخش برق به سمت اتکای بیشتر به بخش خصوصی است؛ به‌گونه‌ای که دولت بتواند نیازها را در سطح پایه تامین کند و یک تسهیل گر برای ارتباط بین مولدین و مصرف کنندگان باشد؛ ضمن اینکه با توجه به سرمایه گذاری وسیعی که در صنعت برق شده است، امروز به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که باید بطور جدی در ارتباط با عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی چشم به بازارهای خارج از کشور به ویژه در منطقه داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی‌تری، چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نفع ملی، آینده فرزندان‌مان و برپا بودن صنعت به چگونگی تفکر امروز ما وابسته است، گفت: باید موضوع برق و انرژی به یک مشغله همگانی تبدیل شود و باید بتوانیم تغییر مدل ذهنی و رفتاری در نگرش به این صنعت به‌وجود آوریم تا موضوع و اهمیت برق برای دیگران هم مشغله شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود، ادامه داد: تاکید بیشتر این وزارتخانه در بخش برق اتکای بیشتر به بخش خصوصی است تا بتواند نیازها را در سطح پایه تامین کند و یک تسهیل گر برای ارتباط بین مولدها و مصرف کنندگان باشد.