فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود/احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس با تشدید شیوع کرونا
فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود/احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس با تشدید شیوع کرونا
وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: زمان بازگشایی مدارس ۱۵ شهریورماه خواهد بود و کیفیت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌گردد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد محسن حاجی میرزایی با اشاره به زمان بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ ۱۵ شهریور ماه است و ما تابع تصمیمات ستاد ملی هستیم.”آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور/احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس با تشدید شیوع کرونا”

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان بازگشایی مدارس ۱۵ شهریورماه خواهد بود، گفت: کیفیت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌گردد.

وی افزود: چنانچه موج دوم شیوع کرونا که در آن قرار داریم، تشدید شود و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند؛ امکان تغییر زمان بازگشایی مدارس نیز وجود دارد.”آغاز فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور/احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس با تشدید شیوع کرونا”

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نخستین نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: این نشست که با حضور شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و مباحث مهمی مطرح و نقطه نظرات نمایندگان و مسئولان آموزش و پرورش تبادل شد.

وی در ادامه درباره دوران پساکرونا و لزوم کسب آمادگی دانش آموزان برای بازگشت به دوران عادی مدرسه نیز نکات و توصیه‌هایی داشت و در این باره گفت: فرزندان ما در این مدت به خانه نشینی عادت کرده‌اند. آنها می توانند طولانی مدت بخوابند و شب‌ها تا دیروقت بیدار باشند. بنابراین آماده کردنشان برای رفتن به مدرسه بسیار مشکل است و خانواده‌ها باید مراقب ساعات خواب فرزندانشان باشند و بتدریج آن را اصلاح کنند و به حالت عادی برگردانند.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: درست است که قبلا تابستان را داشته‌ایم؛ اما این تعطیلات بادآورده بود ضمن آنکه بچه ها فرصت از خانه بیرون رفتن را هم نداشته اند. در این میان مدیران و معلمان مدارس هم دچار چالش می‌شوند. قبلا هم برخی معلمان معتقدند بودند که دانش آموزان بین ساعات ۸ تا ۱۰ کارایی لازم را ندارند؛ هرزمان مدارس باز شوند شرایط ورود و آماده کردن دانش آموزان برای بازگشت به مدرسه سخت است.

برخورداری افزود: از سوی دیگر اظهارات مسئولان و دست اندرکاران امر سلامت حاکی از آن است که کرونا به این زودی‌ها ریشه کن و حذف نمی‌شود و نوعی وسواس در خانواده‌ها به وجود آمده است. در چنین شرایطی مدارس با مشکل فراهم آوردن وسایل بهداشتی، کنترل مرتب بهداشت بچه‌ها، اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مدارس شلوغ و پرجمعیت هم روبرو می شوند.

وی به مانوس شدن دانش آموزان با آموزش‌های مجازی نیز اشاره کرد و گفت: گویی ارتباط های مجازی به یک سبک زندگی روزمره تبدیل شده است. لازم است برای سال تحصیلی آینده، آموزش‌های مدرسه‌ای از حالت رسمی و خشک خارج شده و روش‌های آموزش تغییر کنند. عدم تمرکزگرایی آموزشی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ لزومی ندارد تا زمانی که این بیماری پاربرجاست همه دروس به صورت حضوری در مدرسه تدریس شوند.

این کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: آموزش و پرورش باید روی هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت کسب و کارهای نوین و مجازی بیشتر متمرکز شود و سواد مالی و دیجیتالی را به آنها بیاموزد.

  • منبع خبر : ایسنا