فعالیت ۱۰۰۰ پایگاه مشاوره کنکور در کشور
فعالیت ۱۰۰۰ پایگاه مشاوره کنکور در کشور

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با اعلام نتایج اولیه کنکور، هزار پایگاه انتخاب رشته در کشور فعال می شود. مسعود شکوهی  درباره این موضوع که با اعلام نتایج کنکور سراسری، چه تعداد مشاور و پایگاه مشاوره در کشور برای کمک به انتخاب رشته داوطلبان کنکور فعال خواهد شد، گفت: ما […]

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با اعلام نتایج اولیه کنکور، هزار پایگاه انتخاب رشته در کشور فعال می شود.

مسعود شکوهی  درباره این موضوع که با اعلام نتایج کنکور سراسری، چه تعداد مشاور و پایگاه مشاوره در کشور برای کمک به انتخاب رشته داوطلبان کنکور فعال خواهد شد، گفت: ما حدود هزار پایگاه انتخاب رشته کنکور در سطح مناطق را پیش بینی کرده ایم و برای آنها دوره های تخصصی نیز برگزار کرده ایم. برای همه مراکز بیش از ۲۰۰۰ نفر را فعال خواهیم داشت. ما در یک فرآیند ۱۶۰ نفر را آموزش داده ایم که در سطح ملی به استان ها می روند و همکارانی که در این حوزه تخصص دارند را برای پایگاه های ما به روز آماده می کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که علاوه بر این پایگاه ها بنا به نیاز، به صورت موردی مراکزی اضافه شود که به مشروط به حضور نیروهای متخصص در آنجاست.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در ادامه با توصیه به خانواده ها برای استفاده از خدمات مشاوره رسمی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در فرصت انتخاب رشته عموما مراکز و موسساتی به صورت دفعتی ایجاد می شوند که بیشتر به جیب مردم چشمشان را دوخته اند.

شکوهی درباره این موضوع که با وجود تلاش آموزش و پرورش برای ایجاد پایگاه های مشاوره به نظر می رسد اعتماد والدین به مشاوره های خصوصی بیشتر است، بیان کرد: آنها تبلیغات گسترده ای در زمان انتخاب رشته دارند و ما هزینه ای برای تبلیغات نداریم و برای ما منافع اقتصادی در این زمینه تعریف نشده است. سعی ما این است که در زمینه انتخاب رشته اطلاع رسانی درست را به دانش آموزان منتقل کنیم و تمام داده های پایگاه ما بر اساس آخرین داده های کنکور است که از مراجع رسمی دریافت می کنیم و برای بخش خصوصی دسترسی به این اطلاعات امکان پذیر نیست.

وی درباره هدایت تحصیلی و تورم در رشته تجربی نسبت به سایر رشته ها نیز بیان کرد: در چند سال اخیر ما شاهد کاهش خوبی در رشته تجربی بوده ایم. البته مطلوب ما نیست و امیدواریم روندی که آغاز کرده ایم را به تعادل برسانیم و در سند تحول بنیادین نیز به ما تکلیف شده است که به تناسب ۴۸، ۵۲ در رشته های فنی و حرفه ای و پایه دست پیدا کنیم. در حال حاضر استقبال خوبی در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش داریم و بخشی از نرسیدن به آن نقطع تعادل به کمبود امکانات ما در مدارس فنی حرفه ای باز می گردد. اما برای ما جالب بود که بسیاری از دانش آموزان در کاربرگ علاقه شان انتخاب اولشان فنی و حرفه ای و کاردانش بود و این نوید خوبی برای ماست که دانش آموزان را به آن سو هدایت کنیم.