فلسطین خط قرمز ماست/ چهره واقعی فتو را به جهان نشان می‌دهم
فلسطین خط قرمز ماست/ چهره واقعی فتو را به جهان نشان می‌دهم
رئیس جمهوری ترکیه وعده داد، چهره واقعی سازمان تروریستی فتو را به جهان نشان خواهد داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در همایشی از سوی کمیته هدایت ملی آمریکا در نیویورک گفت، فتو مردم ترکیه را برای ۴۰ سال مورد سوءاستفاده قرار داده، سیستم آموزشی و مالی را دستکاری کرده و یک شبکه تبهکار را در ۱۵۰ کشور ایجاد کرده است. بزرگترین ویژگی فتو این است که هیچ ارزش مقدسی ندارد و هدفش سوءاستفاده است. دروغ، تهمت و تزویر از ویژگی آن است اما من با کمک شما، نقابی را که بر چهره دارد در سراسر جهان بر می‌دارم و افشا می‌کنم. تا زمانیکه کودتاچیان ۱۵ ژوئیه در پیشگاه عدالت قرار گیرند، ما آنها را رها نمی‌کنیم.

آنکارا، فتو و موسس آن فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید در آمریکا را مقصر کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ می‌داند؛ کودتایی که به کشته شدن ۲۵۱ تن و زخمی شدن قریب به ۲۲۰۰ تن دیگر منجر شد. آنکارا این سازمان را مسئول راه انداختن کمپینی طولانی مدت برای براندازی دولت از طریق نفوذ در نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و سیستم قضایی می‌داند.

رئیس جمهوری ترکیه گفته این کشور اقدامات لازم را برای استرداد گولن و متوقف کردن تمامی توطئه‌های فتو آن در آمریکا انجام می‌دهد. افراد حامی فتو در آمریکا تلاش می‌کنند تا روابط بین واشنگتن و آنکارا را تخریب کنند و باعث ناآرامی در میان مسلمانان شوند.

وی درباره فلسطین هم گفت: ترکیه به حمایت از مساله فلسطین هم ادامه می‌دهد چون فلسطین خط قرمز برای آنکارا محسوب می‌شود. هیچ قدرت و تهدیدی نمی‌تواند ما را از دفاع از حق فلسطین بازدارد. مساله قدس تنها مساله برای مسلمانان در فلسطین نیست بلکه مساله‌ای برای ۱.۷ میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین به مساله اجرای عدالت درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول و همچنین محمد مرسی، نخستین رئیس جمهوری مصر که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود، نیز اشاره کرد.

  • منبع خبر : ایسنا