فوت دو نفر در سیل اخیر
فوت دو نفر در سیل اخیر
رئیس سازمان امداد و نجات از فوت دو نفر در سه روز اخیر به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: مناطق امدادرسانی شده در این بازه زمانی شامل ١٤ شهر و روستا بود که طی آن به ۱۷۵ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، در گزارشی از خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی طی ٧٢ ساعت گذشته اعلام کرد: مجموعا ۵ استان از این وضعیت متاثر شده بودند که شامل استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان می‌شد و متاسفانه ۲ نفر در تربت جام به دلیل گرفتار شدن پراید در مسیر سیلاب جان خود را از دست دادند.

سلیمی افزود: مناطق امدادرسانی شده شامل ١٤ شهر و روستا بود که طی آن به ۱۷۵ نفر امدادرسانی شد.

به گفته وی طی این عملیات ٣٩ واحد مسکونی از آب تخلیه شد و ۱۸ تیم شامل ۹۳ نفر در این عملیات فعالیت داشتند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به دلیل گرفتار شدن یک خودرو در مسیر سیلاب، یک نفر در تربت جام نیز جان خود را از دست داده است.معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: جاری شدن سیل در تربت‌جام منجر به خسارت ۳۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر شده است؛ همچنین سقوط یک دستگاه خودرو زانتیا به داخل رودخانه یک کشته برجای گذاشته و یک سرنشین دیگر این خودرو نیز مفقود شده است.

هم اکنون تیم ارزیاب در حال بررسی میزان خسارات وارده هستند و گزارش‌ها حاکی از آسیب سیل در مناطق حاشیه شهر است.

وی ادامه داد: از ساعات اولیه که بارندگی آغاز شد، تیم ستاد بحران برای جلوگیری و مهار سیل به صورت آماده‌باش در صحنه حضور داشتند و این اقدام به موقع از آسیب‌های شدید جلوگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: درحال حاضر تمامی مسیرهای روستایی باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

  • منبع خبر : مهر