فیلم‌های کیارستمی هم در میان کلاسیک‌های نت‌فلیکس جای گرفتند
فیلم‌های کیارستمی هم در میان کلاسیک‌های نت‌فلیکس جای گرفتند
در حالی که هفته پیش اعلام شده بود نت‌فلیکس امتیاز پخش شماری از آثار کلاسیک را در اختیار گرفته است، اکنون روشن شد فیلم‌های بلند عباس کیارستمی نیز در این میان جای دارند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسلش، نت‌فلیکس از طریق قراردادی که با «MK۲ فیلمز» انعقاد کرده امتیاز نمایش شماری از فیلم‌های مطرح کلاسیک جهان را به دست آورده است که دربرگیرنده فیلم‌های عباس کیارستمی نیز می‌شود.

در کتابخانه کلاسیک نت‌فلیکس آثاری از عباس کیارستمی، چارلی چاپلین، باستر کیتون و … جای گرفته که شامل ۵۰ عنوان از مهم‌ترین فیلم‌های کلاسیک جهان خواهد بود.

«MK۲ فیلمز» از تهیه‌کنندگان یا توزیع کنندگان بیش از ۶۰۰ عنوان فیلم کلاسیک است.

این فیلم‌ها از ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت) در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.” فیلم‌های کیارستمی هم در میان کلاسیک‌های نت‌فلیکس جای گرفتند”

فهرست کامل این فیلم‌ها اعلام نشده اما پیشتر اعلام شده بود فیلم‌هایی از الن رنه، کیشلوفسکی و تروفو در این فهرست جای دارند.

عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود.او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.
کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

کیارستمی علاوه بر سینما در کارهای دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود. او را باید در زمرهٔ سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران و همتای سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی به‌شمار آورد. سادگی استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره‌گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمهٔ شخصیت‌ها در سواری برخی از ویژگی‌های فیلم‌های کیارستمی است.
  • منبع خبر : مهر