حضور فیلم تازه اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن
حضور فیلم تازه اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن

نشریه سینمایی معتبر اسکرین‌دیلی از فیلم تازه اصغر فرهادی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی حضور در جشنواره فیلم کن نام برد. تقریبا یک ماه دیگر فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره کن اعلام خواهد شد و تا آن زمان بازار گمانه‌زنی درباره فیلم‌های حاضر در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان داغ است. نشریه سینمایی معتبر اسکرین‌دیلی […]

نشریه سینمایی معتبر اسکرین‌دیلی از فیلم تازه اصغر فرهادی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی حضور در جشنواره فیلم کن نام برد.

تقریبا یک ماه دیگر فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره کن اعلام خواهد شد و تا آن زمان بازار گمانه‌زنی درباره فیلم‌های حاضر در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان داغ است.

نشریه سینمایی معتبر اسکرین‌دیلی هم در گزارشی از شانس‌های اصلی حضور در این رقابت نام برده است. در میان فیلم‌های مد نظر این نشریه «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی از گزینه‌های اصلی جشنواره فیلم کن است.

کمپانی «ممنتو فیلم» تهیه‌کننده فیلم تازه اصغر فرهادی، تاریخ اکران آن در فرانسه را ۹ می اعلام کرده است که با زمان برگزاری جشنواره کن همخوانی دارد و علاوه بر آن گزینه اصلی برای نخستین اکران آن نیز کاخ جشنواره فیلم کن است.

به این ترتیب علاقه‌مندان سینمای فرهادی باید برای تماشای فیلم او تا جشنواره فیلم کن صبر کنند.

«همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلمی به زبان اسپانیایی با بازی خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز و ریکاردو دارین است. فرهادی پیش از این با فیلم «فروشنده» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را دریافت کرد. شهاب حسینی نیز برای بازی در «فروشنده» جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را از آن خود کرد.

در این میان چهره‌های سرشناس دیگری نیز چشم به جشنواره کن دوخته‌اند که شاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها پائولو سورنتیو کارگردان مطرح و برنده اسکار ایتالیایی باشد که امسال با فیلم «آن‌ها» (Loro) با محوریت زندگی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر جنجالی ایتالیا از گزینه‌های اصلی حضور در جشنواره فیلم کن است.

دیگر کارگردان مطرحی که انتظار می‌رود با تازه‌ترین اثرش به جشنواره کن پا بگذارد، ترنس مالیک است. این کارگردان که هفت سال پیش با فیلم «درخت زندگی» نخل طلایی کن را از آن خود کرد، امسال فیلمی با عنوان «Radegund» می‌سازد که داستان آن در دوران جنگ‌جهانی دوم می‌گذرد. اگر کار ساخت فیلم تازه مالیک به موقع به پایان برسد باید او را از شانس‌های اصلی حضور در جشنواره قلمداد کرد.

«درخت گلابی وحشی» فیلم جدید نوری بیگله جیلان از دیگر مدعیان حضور در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن است. این کارگردان اهل ترکیه سال ۲۰۱۴ با فیلم «خواب زمستانی» نخل طلایی جشنواره کن را از آن خود کرد./ خبرآنلاین

هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن از ۸ تا ۱۹ می برگزار خواهد شد. سال گذشته فیلم «مربع» از کشور سوئد نخل طلای این جشنواره را از آن خود کرد.