فیلم مستند ایرانی در جشنواره باستان‌شناسی آمریکا
فیلم مستند ایرانی در جشنواره باستان‌شناسی آمریکا
فیلم های مستند «حافظ و گوته» و «وَرس» در جشنواره باستان شناسی آمریکا نمایش داده می شوند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم‌های مستند «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت و «وَرس» ساخته جواد وطنی در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا (تک) پذیرفته شدند.

امسال جشنواره فیلم باستان‌شناسی و میراث فرهنگی آمریکا به دلیل شیوع بیماری کرونا، از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اردیبهشت ‌ماه، به شکل مجازی برگزار می‌شود و داوری، فروش بلیت و نمایش فیلم‌ها بصورت آنلاین خواهد بود.

بهمن نورایی مدیر بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یکی از داوران این دوره‌ جشنواره «تک» آمریکا است.

۲۶ فیلم مستند از کشورهای مختلف جهان در بخش رقابتی این رویداد موضوعی حضور دارند و به رقابت با هم می‌پردازند.

به دلیل تحریم ایران، این جشنواره با کد حذف بهای بلیت، شرایط ویژه‌ای را برای فیلمسازان ایرانی فراهم آورده تا بتوانند آثار جشنواره را رایگان تماشا کنند.

مستند «وَرس» روز ۲۶ اردیبهشت ساعت ۷ شب و فیلم «حافظ و گوته» هم روز ۲۷ اردیبهشت ساعت ۲ بعدازظهر در وب‌سایت این جشنواره بصورت آنلاین نمایش داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «سینما تجربی»، عصر دیروز و در دومین روز از برپایی جشنواره سینماحقیقت، نمادی از جشنواره بین‌المللی باستان‌شناسی تک TAC آمریکا توسط پروفسور «ریچارد پتیگرو» مدیر این جشنواره به سیدمحمد‌مهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اهدا شد.
سال گذشته جشنواره باستان‌شناسی تک آمریکا در بخش ویژه‌ای، به مرور فیلم‌های منتخبی از جشنواره سینماحقیقت پرداخت و بزودی فیلم‌های باستان‌شناسی ایران هم در این جشنواره معتبر روی پرده خواهد رفت.
پروفسور ریچارد پتیگرو حامل نامه‌ای از طرف شهردار یوجین ایالت آراگون آمریکا خطاب به دکتر قالیباف شهردار تهران نیز هست که در طول برپایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، تقدیم وی می‌کند.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار می‌کند. این جشنواره تا روز ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : مهر