قدرت موثر مقابله با تروریسم دریایی؛ایران
قدرت موثر مقابله با تروریسم دریایی؛ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در بین سایر کشورها و مجمع های دریایی به عنوان قدرت موثر مقابله با تروریسم دریایی شناخته می شود.  امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در حاشیه بازگشت ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آب های آزاد  افزود: کشورهای شرکت […]

دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در بین سایر کشورها و مجمع های دریایی به عنوان قدرت موثر مقابله با تروریسم دریایی شناخته می شود.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری روز شنبه در حاشیه بازگشت ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از آب های آزاد  افزود: کشورهای شرکت کننده در همایش امنیت دریایی که اخیرا در کشور اندونزی برگزار شد و در آن شرکت داشتیم بر این واقعیت و قدرت ایران اذعان داشته و آن را ابراز می کردند.
وی ادامه داد: این واقعیتی است که سایر کشورها به آن اعتراف دارند و چیزی نیست که به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آن را عنوان کنم.
وی اضافه کرد: این نیرو در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ازسال ۸۷ ماموریت حضور در خیلج عدن را به صورت مستمر و با هدف حفاظت از کشتی ‌های تجاری و نفت کش در منطقه در برابر نا امنی حاصل از حضور دزدان دریایی دنبال می کند.
فرمانده نداجا ابراز داشت: زمانی که در سال ۸۷ حضور خود را در عرصه دریاهای آزاد و دوردست عنوان کرده و توان خود را نشان دادیم، دنیا این باور را نداشت بتوانیم مستمر در عرصه آب‌ های آزاد حضور یابیم.
سیاری اشاره کرد: وقتی ناو گروه ۴۷ گزارش می ‌دهد افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ کشتی را تا امروز اسکورت کرده ایم، یعنی اینکه توانسته ایم اقتصاد کشور را از آسیب حفظ کنیم.
وی افزود: نزدیک به ۸۰ روز دریانوردی در بادهای مونسون با سرعت ۴۵ گره دریایی که در طول تمام مدت تابستان می وزد، دشوار است و این عظمت کار را نشان می دهد.
فرمانده نداجا خاطر نشان کرد: صرف حضور در دریاهای دوردست نشانه قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها است که نشان از توانمندی علمی، صنعتی و هوش جوانان کشور دارد.
وی یادآور شد: چهل و هشتمین ناو گروه نداجا متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی رزمی لاوان امروز به ماموریت آب‌های آزاد اعزام شد.
سیاری در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار ایرنا گفت: اعزام ناو گروه چهل و هشتم به ماموریت غرب اقیانوس اطلس بستگی به شرایط زمانی، مکانی و فرامینی دارد که ابلاغ می شود، اما حضور در اقیانوس اطلس در دستور کار قرار دارد و به طور قطع انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص رونمایی از تجهیزات جدید نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: از هفته دفاع مقدس تا هفت آذر امسال برنامه ‌های رونمایی از تجهیزات جدید را در دستور کار خود داریم.
ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه با استقبال فرمانده نداجا از ماموریت آب‌های آزاد و دور دست بازگشت و در بندرعباس پهلو گرفت.
ناوگروه چهل و هفتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو پشتیبانی رزمی جمهوری اسلامی ایران بوشهر به استعداد ۲۵۳ نفر در تاریخ ۲۷ خرداد امسال به ماموریت اعزام شد.
این ناو گروه پس از ۷۶ روز دریانوردی و طی مسافت هشت هزار و ۵۰۰ مایل دریایی به کشور بازگشت و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.
این ناوگروه در مدت ماموریت خود ۱۸ فروند واحد نظامی منطقه ای و فرا منطقه ای ، ۶۲۳ فروند شناور و هواپیمایی نظامی منطقه ای و فرامنطقه ای شناسایی ، ۵۲ کشتی تجاری و نفت کش مانیتورینگ و یک هزار و ۸۵۱ فروند واحد غیر نظامی در خلیج عدن را انجام داد.
هم چنین ناو گروه چهل و هشتم متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی رزمی لاوان امروز (شنبه ۱۱شهریور) به ماموریت آب های آزاد اعزام شد.