قدرت پدافند هوایی ایران موجب شگفتی در منطقه شده است
قدرت پدافند هوایی ایران موجب شگفتی در منطقه شده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولتهای منطقه گردیده است.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  محسن هاشمی در آغاز جلسه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در روزهای اخیر، هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا در آسمان جمهوری اسلامی، معادلات نظامی و دیپلماتیک را در منطقه تغییر داده است. دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولتهای منطقه گردیده است.

وی ادامه داد: این موفقیت نتیجه توجه و اعتماد به توانمندی های داخلی و اتکا به دانشمندان و صنعتگران ایرانی است که از دوران دفاع مقدس آغاز گردید و نتایج پربار آن امروزه برای کشور قابل مشاهده است.

به گفته رییس شورای شهر تهران، در همان زمانی که جمهوری اسلامی در تحریم صنایع نظامی و موشکی به سر می برد، رقبای منطقه ای ایران، با پرداخت هزینه های سنگین، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را از ابرقدرتهای غرب و شرق خریداری می کردند و امروزه شاهد هستیم که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قادر به تولید پهپادهای پیشرفته و سیستم های دفاعی موشکی در داخل کشور است و کشورهای منطقه که وارد کننده صرف صنایع دفاعی بودند با وجود هزینه کردن صدها میلیارد دلار، نسبت به توانمندی های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی حسرت می خورند و توان موشکی و پهپادی ایران امروز در منطقه مثال زدنی است.

وی بیان کرد: قطعاً اگر این توجه و حمایتی که نسبت به صنایع دفاعی کشور در طول انقلاب انجام شده است به عنوان الگوی مسئولان کشور در همه بخشها قرار گیرد، صنعت ایران به سرعت شکوفا خواهد شد و بخش عمده مشکلات مربوط به اشتغال، کمبود ارز برای واردات کالا وتجهیزات و وابستگی کشور به نفت و آسیب پذیری در برابر تحریمها کاهش می یابد.

هاشمی با بیان اینکه داخلی کردن تجهیزات مترو نیز یکی از این حوزه ها به شمار می آید که در حوزه ساخت تجهیزات ثابت و متحرک مترو، پیشرفتهای چشمگیری در صنایع داخلی به دست آمده است، گفت: در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم می توان بخش بزرگی از مشکلات نظیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، ترافیک و ایمنی را برطرف کرد.

  • منبع خبر : مهر