چرا «قدس» عنقریب از آن ماست؟
چرا «قدس» عنقریب از آن ماست؟

اینکه قدس قبله اول مسلمین است و در سال ۱۹۴۸ با توطئه انگلیس و حمایت امریکا و پول و اسلحه سرزمین آبا و اجداد فلسطینیان از ایشان مصادره و قومی با تزویر بنام یهود و در اصل یک جریان حزبی سیاسی به نام صهیونیسم این منطقه را اشغال و در طول ۷۰ سال با کشتار […]

اینکه قدس قبله اول مسلمین است و در سال ۱۹۴۸ با توطئه انگلیس و حمایت امریکا و پول و اسلحه سرزمین آبا و اجداد فلسطینیان از ایشان مصادره و قومی با تزویر بنام یهود و در اصل یک جریان حزبی سیاسی به نام صهیونیسم این منطقه را اشغال و در طول ۷۰ سال با کشتار و قتل و تجاوز به گسترش حیطه تصرف خود ادامه داده است ، برهمگان در جهان حتی ساکنان مناطق اشغال شده مکتوم و پوشیده نبوده و نیست .

اما اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هدف گذاری سیاسی عجیبی بعنوان یکی از سیاستهای راهبردی انقلاب اسلامی در جهان باز پس گرفتن این منطقه  از صهیونیسم و عودت بخشیدن آن به اعراب فلسطینی در دستور کار قرار گرفته است ، ابتدا کمی شعار گونه بنظر میرسید ، اما تدبیر امام امت در تعریف روز قدس در کنار دیگر راهبرد های نظام حاکم اسلامی در طول نزدیک به چهل سال میرود تا آرمان اضمحلال رژیم صهیونیستی و نتیجتا بازگشت این سرزمین به مسلمانان را تحقق بخشد، یقینا برای همه بجز آنان که دل در گرو ظهور مهدی (عج)دارند، روشن وآشکار نبوده وتا حدودی هنوز هم نیست. روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ و به عبارتی ۶  ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و  در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری امام (ره)خطاب به مسلمانان جهان بیانیه ای صادر کردندو اینچنین فرمودند:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

قدس نخستین قبله و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج و تحت سلطه نیروهای اشغالگر خود قرار داد.

این توطئه از همان اولین سال های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی – نظامی، چهره خود را نشان داد.

ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان ‘روز قدس’ تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.  والسلام علیکم و رحمه‌الله برکاته  روح‌الله الموسوی الخمینی.

امام راحل همچنین طی فرازهایی از سخنان خود در باب اهمیت روز جهانی قدس بیانات متعددی ایراد فرموده اند که  «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند. و منافقین آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی‌تفاوت هستند،‌ یا نمی‌‌گذارند که  ملتها تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود،‌ باید ملت های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین.

امام راحل در ادامه عنوان می دارد که مستضعفان جهان باید قدرت اسلامی خود را بیابند و از عربده‌های شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌های آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهای خود کوتاه نمایند و آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ برنامه‌ی خود قرار دهند و ننگ سلطه صهیونیسم، تفاله امریکا را از دامن خود بزدایند و روز قدس را زنده نگه دارند. امید است با زنده نگه‌داشتن این روز، بی‌تفاوتی ها زایل و غفلت ها مرتفع گردد».

این اظهارات که در بیانیه ها و اظهارات متفاوت حضرتشان مکرر اعلام و به پاسداری از آنها تاکید شده در بیان تالی تلو امام امت ، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای قید زمان هم یافته و حضرتشان ۲۵ سال زمان برای نابودی اسرائیل و عودت این سرزمین به مسلمانهای فلسطینی را علنی نموده و امریکا و انگلیس و طرفداران استکبار جهانی را به روز شماری وا داشته اند.

از شواهد دیگری که تحقق موضوع را مسلم و محقق میداند پیروزی های فرزندان اردوی مقاومت در جهان در طول همین نزدیک به چهل سال بوده و هست.

به عراق و اتفاقاتی که برای مقابله با انقلاب اسلامی در آن افتاد تا روزی که به دامن پر مهر تفکر ناب شیعه بازگشته نگاه کنید.

به لبنان و حزب الله در طی مسیر چهل ساله و قدرت گرفتن تفکر امام امت بجای هر جریان نیمه ناب اسلامی نگاه کنید.

به سوریه و به بحرین و به یمن و به مقاومت در فلسطین و به جنگ ۳۳ روزه و به دفاع ۲۲ روزه و به اضمحلال داعش نگاه کنید.

به واکنش سپاه پاسداران نسبت به عمل کور تروریستی داعش در تهران نگاه کنید همه و همه تایید کننده پیشرفت همین تفکر در محاصره روزافزون در منطقه ژئوپلیتیک و استراتژیک قدس دارد. اخیرا  رابرت استفن فورد که یک بازنشسته  سیاسی و دیپلمات کارکشته ، ایالات متحده آمریکا است و در سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ به عنوان سفیر ایالات متحده در الجزایر و از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ به عنوان سفیر ایالات متحده در سوریه خدمت کرده است  و در کارکشتگی سیاسی و تجربی او همین بس که یک مشاور ارشد دولت ائتلافی موقت در عراق  از فورد به عنوان «یکی از بهترین عرب گراها در وزارت امور خارجه امریکا » توصیف میکند.

رابرت فورد علاوه بر زبان انگلیسی، به زبانهای آلمانی، ترکی، فرانسوی و عربی نیز مسلط و هم مینویسد و هم صحبت می‌کند.

او از حماه در سوریه ، جایی که توسط مخالفان حکومت بشار اسد اداره میشد، دیدن کرد. او از یک قبرستان تبلیغاتی که علیه دولت قانونی سوریه  در جسرالشغور بعنوان پیراهن عثمان درست کردن علیه بشار اسد  دیدن کرد. او با حسن عبدالعظیم رهبر بخش از مخالفان اسد ملاقات نمود، و با تخم مرغ و گوجه فرنگی توسط حامیان دولت سوریه مورد حمله قرار گرفت. طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون دولتی روسیه به نام راشا تودی، افسر سابق اطلاعاتی سیا مایکل شوور ادعا کرد که قبل از عزل فورد او به سراسر کشور سوریه سفر می‌کرد و گروه‌ها را برای سرنگونی دولت تشویق می‌کرد.

فورد چندین جایزه از وزارت خارجه امریکا دریافت کرده است. از جمله:

جایزه دان جیمز کلمنت برای برتری در کار برجسته در سطح متوسط در امور خارجه در سال ۲۰۰۵

سه جایزه افتخار برتر

دو جایزه شایستگی افتخار

در سال ۲۰۱۲، فورد جایزه شجاعت توسط بنیاد کتابخانه جان اف کندی را بخاطر کار خود به عنوان سفیر آمریکا در سوریه در میان  «تهدیدات مکرر علیه زندگیش» دریافت کرد. کاری که وی در سوریه  تحت عنوان «سفر به دور سوریه برای تشویق مخالفان به اصطلاح مسالمت جو انجام داد، و هدف هجمه ارتش اسد هم قرار گرفته بود، شجاعانه  توصیف شد. او در یک خانواده سیاسی رشد کرده و با آلیسون بارکلی، یک دیپلمات دیگر در وزارت خارجه امریکاست ، ازدواج کرده است. ایشان در خصوص سیاستهای دولت امریکا و تفکر راهبردی نظام مقدس و پیشتاز جمهوری اسلامی اظهاراتی نموده که تقریبا همه اظهارات این مقاله را تایید و تثبیت میکند که به بخشی از این اظهارات میپردازم.

او میگوید: و تأکید می‌کند که «اشتباه کردیم» …

او میگوید:«هلال ایران در شرق سوریه شکست نخواهد خورد»

او میگوید: همانطور که آمریکامجبورشدازلبنان وعراق خارج شود، مجبور می‌شوداز سوریه هم خارج شود.

او میگوید: جمهوی اسلامی ایران، آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که از شرق سوریه عقب ‌نشینی کنند؛ همان گونه از بیروت در سال ۱۹۸۳ عقب‌نشینی کردند.

او میگوید: کُرد‌ها هزینه گزافی به خاطر اطمینان به آمریکایی‌ها خواهند داد…

او میگوید: ارتش آمریکا در برابر نظام سوریه و ترکیه از کرد ها دفاع نخواهد کرد…

او میگوید:آنچه ما با کُرد‌ها انجام میدهیم، غیر اخلاقی و یک اشتباه سیاسی است».

او میگوید:آمریکا از کُرد‌ها فقط برای آزادسازی رقه استفاده کرده است ،

او میگوید:«آمریکایی‌ها طی سالهای طولانی در دوران صدام (دیکتاتور معدوم عراق) از کُرد‌ها استفاده کردند.

او میگوید:  آمریکایی‌ها با اتحاد دموکرات و یگانهای مدافع خلق [کُرد]به گونه‌ای  که هنری کسینجر با کُردهای عراق داشت (آنان را ر‌ها کرد)، رفتار نخواهند کرد.

او میگوید: «مسئولان آمریکایی این که به کرد ها بها نخواهند داد ، را خودشان  به من گفته‌اند».

او میگوید: ارتش آمریکا از«غرب کردستان» به عنوان یک منطقه مستقل در آینده سوریه دفاع نخواهد کرد، او در پاسخ به سئوال روزنامه شرق الاوسط، که چرا بشار اسد تا سال ۲۰۱۷ در سوریه در قدرت ماند، میگوید : «فکر میکردیم که ارتش ضعیف خواهد شد و در جنگ فرسایشی به خطوط دفاعی بازخواهد گشت و یا اینکه برخی از سربازان [ارتش را]ترک خواهند کرد…

او میگوید: در آغاز سال ۲۰۱۳ پیش بینی میکردیم که اسد برود، ولی جنگ القُصیر صورت گرفت و حزب الله به صورت گسترده وارد این جنگ شد و باعث ماندگاری اسد شد…

او میگوید: در اواخر سال ۲۰۱۳ نیز همه ارکان [گروهک]«ارتش آزاد» فروپاشیدند و احرار الشام و النصره شکل گرفت. ارتش آزاد نیز هیچ پیشروی در جنوب نداشت… و رکود بزرگی [بر جنگ سوریه]حاکم شد…

او میگوید: فکر میکردیم که در وضعیت رکود، بشاراسدبا کمک ایران برای نجات خود ، دمشق، ساحل، حمص و حماه را حفظ خواهد کرد و حلب را نخواهد گرفت و به شرق سوریه نخواهد رفت.

او میگوید: در واقع ما پیش بینی میکردیم که تجزیه یک امر مسلم است. ولی پیش بینی نمیکردیم که در ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شمار بیشتری از ایرانی‌ها و حزب الله وارد سوریه شوند و روسیه نیز نیروی هوایی خود را بفرستد».

اوبااذعان به اینکه آمریکایی‌ها در سوریه دچار اشتباهی بزرگ شدند و پیش بینی نمیکردند که این رکود به سود اسد بوده و محل تنفسی برای باز سازی قوا گردد، میگوید: در ارزیابی‌ها دچار اشتباه شدیم. اشتباهی بزرگ. فکر نمی‌کردیم این رکود به سود است.

در همین مصاحبه که سئوالات بیشتر در اصل جهت گیری ضد سوریه دارد، خبرنگار شرق الاوسط می پرسد: آیا واشنگتن باید رکود را تغییر می‌داد؟

او میگوید: اسد بُرد. او پیروز شد یا اینکه او اینطور معتقد است. شاید طی  چند سال همه کشور را باز پس بگیرد… هیچ کس هم رژیم را … محاکمه نمی‌کند. شاید اسد هرکز به پاریس یا لندن نرود، اما هیچ کس به دمشق نمی‌رود که مسئولان رژیم را به لاهه بیاورد. هیچ کس.

او در واقع میگوید: دوران امریکا در شرق آسیا تمام شده و دوران جمهوری اسلامی آغاز شده است.

او در واقع میگوید:امریکا و هم پیمانان او سیاست تهاجمی معقولی برای حفظ دستاورد های بعد از جنگ جهانی دوم ندارند و روز بروز در حال تحلیل رفتنند.

او در واقع با این مصاحبه میگوید:امریکا قبل از اینکه اسرائیل با تهاجم نظامی مضمحل شود باید همانگونه که روسیه آلمان شرقی را فروخت، اسرائیل را به مسلمانها بفروشد و خود را از مخمصه باتلاق گونه در شرق آسیا نجات دهد و زیانهایی که در حمایت از اسرائیل داده با پول  نفت اعراب و مسلمانها جبران کند.

این شیوه اندیشیدن در وزارت خارجه و حتی در سازمان پنتاگون و نظامهای مطالعاتی امریکا از جمله سی آی ای محدود به امثال رابرت استفان فورد نیست.

بسیاری از سیاستمداران کاخ سفید از کلینتون به بعد با این نظریه زندگی میکنند و منتظر شرایطی هستند که  بومی سازی این تفکر جامعیت یافته و بدنبال تحقق آن برنامه های عملیاتی طراحی شود.

این که امثال ترامپ بعنوان یک عنصر عقب افتاده افکار سالهای شصت و هفتاد امریکا را در سر پرورانده و از منظر فشار و فرار به جلو بخواهند موضوع شکستهای خود را جبران کنند زود گذر و گذراست. ولذاست که این گفته ها و نگفته ها که از تقابل گفته ها و نگفته ها منتج میشوند همان مطلوب نظر امام (ره) است که اسرائیل بعنوان یک کشور باید ازمیان برود و کشور قدس برای اعراب فلسطینی و یهودیان بومی تشکیل گردد و همه با یک نظام جمهوری کنار هم با صلح و سازش و بدون دغدغه جنگ و نا امنی و توسعه طلبی زندگی کنند.

و این پاسخ همان سئوال است که با این مدعا «قدس» عنقریب از آن ما مسلمانان است. ان شاالله.

والسلام