قدوس با ۷ میلیون در جمع زنبورهای برنتفورد
قدوس با ۷ میلیون در جمع زنبورهای برنتفورد
باشگاه قدیمی و پرطرفدار انگلیسی در آستانه امضای قرارداد با ستاره دوملیتی فوتبال ایران با رقم وسوسه کننده هفت میلیون یورو قرار دارد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد یک سال بعد از خرید سه و نیم میلیون یورویی سامان قدوس از باشگاه اوسترسوند، مالکان آمیان با سود دو برابری در آستانه واگذاری ستاره دوملیتی فوتبال ایران به یکی از قدیمی ترین باشگاه های جزیره حاضر در چمپیون شیب هستند.

سامان قدوس با پیراهن شماره ۷ آمیان در اولین تجربه حضور در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا توانست به یکی از سه بازیکن برتر تیمش در فصل گذشته لیگ یک فرانسه تبدیل شود. این بازیکن دوملیتی که همراه با تیم ملی ایران در دو تورنمنت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همین طور جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ حضور داشت در بازگشت به بازی های باشگاهی به درخشش خود ادامه داد تا نقش تاثیرگذاری در حفظ آمیان در لیگ یک فرانسه داشته باشد.

همین درخشش کافی بود تا دوباره باشگاه های جزیره به خرید او علاقمند شوند تا جایی که برنتفورد یکی از تیم های حاضر در چمپیون شیب بعد از فروش ستاره اول خط حمله خود به برایتون آلبیون با رقم ۲۳ میلیون یورو به سراع سامان آمد و با ارائه پیشنهادی ۷ میلیون یورویی(دو برابر مبلغ هزینه شده برای خرید قدوس) توانست رضایت سران آمیان را برای انتقال این بازیکن به جزیره جذب کند.

رسانه های فرانسه و انگلیس با پوشش گسترده این توافق از حضور سامان در تست های پزشکی امروز باشگاه برنتفورد خبر دادند تا عملا ستاره تیم ملی ایران یک گام با پوشیدن پیراهن “زنبورها” در جزیره فاصله داشته باشد. سایت aftonbladet سوئد در پوشش اخبار این انتقال مدعی شد قدوس با تاخیر یکساله سرانجام به یکی از آرزوهای بزرگ خود یعنی بازی در فوتبال جزیره خواهد رسید.

باشگاه برنتفورد از سال ۱۹۸۹ که متولد شد همواره در سطح اول باشگاهی جزیره حضور داشت گرچه آرزوی صعود به لیگ برتر برای طرفداران این تیم به آرزویی کهنه بدل شده است. آنها فصل گذشته پایین تر از سوانزی سیتی در جایگاه یازدهم چمپیون شیب ایستادند و حالا امیدوار هستند با ریخت و پاش هایی همچون خرید قدوس بتوانند توان رقابت با مدعیان این فصل صعود به لیگ برتر جزیره را به دست بیاورند.

نکته جالب در انتقال سامان به فوتبال جزیره به ردپای کاشف اصلی او در فوتبال سوئد برمی گردد، کسی که فصل قبل تلاش کرد شاگردش را از اوسترسوند به سوآنزی سیتی منتقل کند اما در رقابت با پیشنهادات مالی فرانسوی ها کم آورد تا سامان سر از فرانسه در بیاورد. گراهام پوتر که در اوسترسوند با قدوس روزهای خوبی را تجربه کرد این بار با خرید نیل موپای مهاجم شماره ۹ برنتفورد با مبلغ ۲۰ میلیون پوند، راه را برای ورود سامان به این تیم و فوتبال جزیره هموار کرد.

  • منبع خبر : ورزش سه