سامان قدوس مهاجم سال سوئد شد
سامان قدوس مهاجم سال سوئد شد

ملی‌پوش ایرانی عنوان بهترین مهاجم سال ۲۰۱۷ لیگ برتر فوتبال سوئد را به خود اختصاص داد و جایزه‌اش را از سرمربی اوسترساندس پس از اظهارنظرهای جالبی دریافت کرد. مراسم معرفی برترین‌های فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ لیگ برتر فوتبال سوئد شب گذشته (سه‌شنبه) که با پخش‌ زنده تلویزیونی همراه بود برگزار شد که در آن سامان […]

قدوس

ملی‌پوش ایرانی عنوان بهترین مهاجم سال ۲۰۱۷ لیگ برتر فوتبال سوئد را به خود اختصاص داد و جایزه‌اش را از سرمربی اوسترساندس پس از اظهارنظرهای جالبی دریافت کرد.

مراسم معرفی برترین‌های فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ لیگ برتر فوتبال سوئد شب گذشته (سه‌شنبه) که با پخش‌ زنده تلویزیونی همراه بود برگزار شد که در آن سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی تیم اوسترساندس به جایزه ارزشمندی دست یافت.

اتحادیه فوتبال باشگاهی سوئد ۳ روز قبل نامزدهای بخش‌های مختلف را معرفی کرد بود که در بخش برترین مهاجمان فصل سامان قدوس (اوسترساندس)، کال هولمبرخ (نورکوپینگ) و مارکوس روزنبرخ (مالمو) حضور داشتند.

در این میان سامان قدوس با کسب ۴۶ درصد آرای هیئت داوران به جایزه ارزشمند بهترین مهاجم فصل فوتبال سوئد دست یافت.

گراهام پوتر، سرمربی انگلیسی تیم اوسترساندس در غیاب سامان قدوس که در اردوی اروپایی تیم ملی فوتبال ایران حضور یافته است جایزه‌اش را دریافت کرد. پوتر درباره قدوس گفت: او توانمندی گلزنی و ایجاد شانس گل دارد. مهاجمی قدرتمند و انسان خوبی است.

سرمربی اوسترساندس در ادامه با لبخند اظهار داشت: سامان قدوس آرام است و خیلی می‌خندد. خیلی به من گوش نمی‌کند! اما هر از گاهی این کار را می‌کند. او در مجموع خوب است.

سپس فیلم ضبط‌شده‌ای از سوی سامان قدوس به مناسب دریافت جایزه بهترین مهاجم سال در تلویزیون سوئد پخش شد.

قدوس در این فیلم گفت: خیلی خوشحالم هستم. تشکر بسیار بزرگی از همه، همبازیانم و کادر فنی تیم اوسترساندس می‌کنم. بدون آنها اتفاقی رخ نمی‌داد. بازی‌های زیادی انجام دادیم که در مجموع برای ما بد پیش نرفت. من واقعا خوب شروع کردم و در پایان کار نیز شروع دیگری داشتم. اعتماد به نفس زیادی در بازی‌های لیگ اروپا وقتی همه چیز به خوبی پیش رفت به دست آوردم.

یان پرسون، یکی از متخصصان فوتبال و عضو هیئت داوری انتخاب برترین‌های فوتبال سوئد نیز درباره سامان قدوس گفت: او کمی نسبت به خودش انتقادپذیر است. فصل بهار را خوب پشت‌سر گذراند اما اتفاقی که در فصل پاییز برای سامان قدوس رخ داد انتخابش به عنوان مهاجم برتر سال را برای من قطعی کرد.

همچنین در بخش بهترین مربیان نیز گراهام پوتر، سرمربی اوسترساندس جایگاه نخست را کسب کرد. پوتر برای دومین‌ سال متوالی به عنوان بهترین مربی انتخاب شد.

سرمربی یاران قدوس پس از دریافت جایزه‌اش گفت: بسیار مفتخر هستم و از اهالی فوتبال سوئد، شاگردانم و مربیان تشکر می‌کنم.