مشاور خودرویی وزیر صنعت با بیان اینکه عمدتا در گذشته در حوزه قطعهسازی، کپی برداری صورت میگرفت، گفت: اتفاقی که امروزه شاهد آن هستیم، حضور مستقیم قطعهسازان به صورت تولید مشترک درایران است. اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صنعت در گفتگو با مجله ساخت و تولید، با بیان اینکه عمدتا در گذشته در حوزه قطعهسازی، کپی […]
مشاور خودرویی وزیر صنعت با بیان اینکه عمدتا در گذشته در حوزه قطعهسازی، کپی برداری صورت میگرفت، گفت: اتفاقی که امروزه شاهد آن هستیم، حضور مستقیم قطعهسازان به صورت تولید مشترک درایران است.
خسروشاهی با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی و خودروسازی در حال پوست اندازی است، گفت: تحریمها کشور را از تکنولوژیهای جدید محروم ساخت، بدینجهت نیاز به همکاری شرکتهای قطعهسازی داخلی با طرفهای خارجی بود تا تکنولوژی قطعهسازی درایران رشد کند.این مسائل خود مراحل جدیدی است که در حال شکل گیری است.
وی در پاسخ به این سوال که برای آنکه پوستاندازی در صنعت خودروسازی و قطعهسازی به درستی صورت گیرد، ایجاد قطب سوم، مکانیزم مطلوبی است، عنوان نمود: در بحث قطب سوم نظر شخصی من این است که دولت نباید قطب سوم را با محوریت دولت راهاندازی کند. من معتقد هستم بخش خصوصی باید در کشور سرمایهگذاری نماید و دولت آن را حمایت کند. حالاین بخش خصوصی ممکن است خارجی باشد یا داخلی. ممکن است روزی این سرمایهگذار شرکت هیوندا و روز دیگری سیتروئن یا رنو یا سرمایهگذار داخلی باشد.
مشاور خودرویی وزیر صنعت، با اشاره به اینکه غیر از رنو و سیتروئن شرکت های دیگری نیز ظرفیت قطب شدن در صنعت خودروسازی را دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رنو و سیتروئن در حال سرمایهگذاری هستند. شرکت کرمان خودرو با شرکت هیوندا در حال همکاری است. گروه بهمن در حال همکاری با دو سه شرکت است و تا ۲ سال آینده تمام این شرکتها شکل خواهند گرفت و به ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودرو در سال خواهیم رسید. تمام این شرکتها تا دو سال آینده جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.