قلعه‌نویی به دنبال هفتمین پیروزی متوالی/ استقلال به فکر اولین دبل
قلعه‌نویی به دنبال هفتمین پیروزی متوالی/ استقلال به فکر اولین دبل

در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر، امیر قلعه‌نویی به فکر هفتمین پیروزی متوالی با ذوب‌آهن است. او برای این منظور کار سخت و دشواری مقابل تیم خوب سایپا دارد.  هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر با دو بازی از بعد از ظهر امروز پیگیری می شود که طی آن دو تیم […]

در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر، امیر قلعه‌نویی به فکر هفتمین پیروزی متوالی با ذوب‌آهن است. او برای این منظور کار سخت و دشواری مقابل تیم خوب سایپا دارد.

 هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر با دو بازی از بعد از ظهر امروز پیگیری می شود که طی آن دو تیم مدعی و بالای جدولی ذوب آهن و سایپا در تهران با هم دیدار می کنند و سپیدرود نیز در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال تهران است. چهار بازی باقی مانده از این رقابت ها نیز فردا برگزار می شود.

* سایپا – ذوب آهن
بهترین تیم نیم فصل دوم بعد از ۶ پیروزی متوالی که آخرین آن یک برد با ارزش مقابل استقلال تهران بود، برای ثبت هفتمین پیروزی متوالی‌اش در تهران به مصاف سایپا می رود. هر دو تیم ذوب آهن و سایپا از تیم های مدعی کسب سهمیه آسیا و از تیم های بالای جدولی محسوب می‌شوند.

ذوب آهن با امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم اوج گرفت و با شایستگی خودش را به رده دوم جدول رساند. این تیم با ۳۳ گل زده بعد از پرسپولیس دومین خط حمله خوب این مسابقات را در اختیار دارد و مهاجم اول آنها مرتضی تبریزی با ۱۰ گل در تعقیب بهترین گلزن این فصل لیگ برتر است.

سایپا تنها تیم بالای جدولی است که تفاضل گل آن منفی  است و این نشات گرفته از ساختار دفاعی نه چندان مطمئن این تیم است. ۲۶ گل خورده برای تیمی که در رده چهارم جدول قرار دارد آمار خوبی محسوب نمی‌شود. علی دایی اگر جدی به کسب سهمیه آسیا فکر می‌کند باید فکری عاجل به حال ساختار دفاعی تیمش بکند.

سایپا می‌تواند این شانس را داشه باشد که در صورت پیروزی بر ذوب آهن جای فولاد را در رده سوم جدول بگیرد.

* استقلال – سپیدرود
اگر شاگردان شفر موفق به پیروزی در این بازی خانگی شوند، برای اولین بار در این فصل دبل کرده اند. آبی پوشان هنوز نتوانسته اند هیچ تیمی را در مرحله رفت و برگشت لیگ برتر مغلوب کرده و شاید این اتقاق برای اولین بار در این فصل برای این تیم در این هفته روی دهد.

آبی پوشان بعد از تحمل شکستی تلخ مقابل ذوب آهن برای ریکاوری فرصت جبران مقابل سپیدرود را در تهران دارند. سپیدرودی که به دلیل درگیری‌های اخیر لفظی سرمربی این تیم با اهالی فوتبال و رسانه وارد فاز جدیدی از حاشیه‌های فوتبالی شده است و چه بسا این حواشی روی نتایج این تیم هم تاثیرگذار باشد و نماینده گیلان که به خودی خود یکی از گزینه های سقوط به لیگ یک است به این ترتیب تاوان سختی پس دهد.

شفر برای این بازی دو بازیکن تاثیرگذارش در خط دفاعی و میانی را در اختیار ندارد و شاید غیبت سید حسین حسینی و داریوش شجاعیان را به سختی جبران کند. هرچند استقلال اخیرا دو بازیکن خارجی را در خط میانی و حمله به خدمت گرفته است و امکان استفاده از این دو را دارد، اما احتمال استفاده از این دو بازیکن در این بازی بسیار ضعیف است.

شفر قطعا در این بازی از سرور جباروف استفاده می کند. چون می‌داند که پیروزی بدون این هافبک با تجربه ازبک برای تیمش بدون جباروف تقریبا امری ناشدنی است. لااقل آمار که این را می‌گوید. بازی رفت دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید. در آن بازی جابر انصاری و داریوش شجاعیان گلزنی کردند که آبی پوشان این دومی را به دلیل سه اخطاره بودن همراهی نمی‌کند.

برنامه بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۹۶

* استقلال تهران- سپیدرود رشت- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶
داوران: حسن اکرمی – سعید علی نژادیان – حسن یوسفی – علی صفایی – ناظر: حسین نجاتی

* سایپا تهران – ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه پاس قوامین- ساعت ۱۶
داوران:
 اشکان خورشیدی – تورج عیوض محمدی – محمد عطایی – شاهو اصلانی – ناظر: محمدجواد تقی پور

جمعه ۲۰ بهمن ۹۶

* پدیده خراسان – پارس جنوبی جم –- ورزشگاه ثامن مشهد – ساعت ۱۴:۳۰
داوران: موعود بنیادی فر – علی اکبر نوری – حسن انتظاری – علی بای – ناظر: علیرضا کهوری

* استقلال خوزستان – فولاد خوزستان  – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۵
داوران:
 روح الله شریفی – سعید قاسمی – فرزاد بهرامی – پیمان فرخی مهر – ناظر: محمدعلی فروغی

* پیکان تهران – سیاه جامگان مشهد – ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت ۱۵
داوران:
 سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی – کوپال ناظمی – ناظر: سعید بطحایی

* فولاد مبارکه سپاهان – نفت تهران –- ورزشگاه نقش جهان اصفهان – ساعت ۱۶
داوران:
 رضا کرمانشاهی – مهدی عالیقدر – حمیدرضا افشون – ابوالفضل گرجی – ناظر: عبود سنگاشکن