کسب مدال طلا توسط تیم والیبال روسیه در فینال رقابت‌های قهرمانی
کسب مدال طلا توسط تیم والیبال روسیه در فینال رقابت‌های قهرمانی

تیم‌ ‌ملی والیبال روسیه در فینال رقابت‌های قهرمانی با پیروزی سه بر دو برابر آلمان توانست به مدال طلا دست یابد. در روز پایانی رقابت‌های والیبال قهرمانی اروپا که به میزبانی لهستان برگزار شد، یک‌شنبه شب و در دیدار پایانی دو تیم روسیه و آلمان از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند و در پایان […]

والیبال

تیم‌ ‌ملی والیبال روسیه در فینال رقابت‌های قهرمانی با پیروزی سه بر دو برابر آلمان توانست به مدال طلا دست یابد.

در روز پایانی رقابت‌های والیبال قهرمانی اروپا که به میزبانی لهستان برگزار شد، یک‌شنبه شب و در دیدار پایانی دو تیم روسیه و آلمان از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند و در پایان این روس‌ها بودند که به لطف تجربه بالای‌شان توانستند سه بر دو از سد آلمان شگفتی‌ساز بگذرند و به عنوان قهرمانی اروپا دست یابند.

روسیه با کسب این قهرمانی موفق شد برای چهارهمین بار مدال طلای والیبال اروپا را کسب کند و آلمان هم موفق به کسب اولین مدال تاریخ خود در قهرمانی اروپا شد.

ست‌های دیدار فینال با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۱۷ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ به سود شاگردان شلیاپنیکوف پایان یافت.

پیش از آغاز بازی فینال دو تیم بلژیک و صربستان در دیدار رده‌بندی رو در روی هم قرار گرفتند و صرب‌ها موفق شدند با کسب پیروزی سه بر دو به مدال بزنز قهرمانی اروپا بسنده کنند.

شاگردان نیکولا گربیچ که قهرمانی جهان را با خود یدک می‌کشند به سختی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۲ بر ۲۵، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۲ شاگردان ویتال هنین را شکست دادند.

رده‌بندی نهایی تیم‌ها:

۱- روسیه

۲- آلمان

۳- صربستان

۴- بلژیک

۵- ایتالیا

۶- بلغارستان

۷- جمهوری چک

۸- اسلوونی

۹- فرانسه

۱۰- لهستان

۱۱- ترکیه

۱۲- فنلاند

۱۳- استونی

۱۴- هلند

۱۵- اسلواکی

۱۶- ‌اسپانیا