قهرمان موتورکراس بانوان «موتورسیکلت» جایزه می‌گیرد
قهرمان موتورکراس بانوان «موتورسیکلت» جایزه می‌گیرد

نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: یک دستگاه موتورسیکلت، جایزه قهرمان مسابقات کشوری بانوان در سال آینده است. جمعه هفته گذشته رقابت های موتورکراس بانوان در تهران و در پیست اختصاصی آزادی برگزار شد. این اولین دوره این رقابت ها در بخش بانوان بود که با عنوان جام فجر و با حضور ۱۷ […]

نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: یک دستگاه موتورسیکلت، جایزه قهرمان مسابقات کشوری بانوان در سال آینده است.

جمعه هفته گذشته رقابت های موتورکراس بانوان در تهران و در پیست اختصاصی آزادی برگزار شد. این اولین دوره این رقابت ها در بخش بانوان بود که با عنوان جام فجر و با حضور ۱۷ موتورسوار برگزار شد و با معرفی نفرات برتر در چهار کلاس به پایان رسید.

نفرات برتر شرکت کننده در رقابت های موتورکراس بانوان به ترتیب ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان جایزه نقدی دریافت کردند اما به گفته نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، سال آینده قهرمان این رقابت ها یک دستگاه موتورسیکلت به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به صورت راند و تشکیل و آغاز به کار رسمی تیم ملی موتورسواری از مهمترین برنامه های این فدراسیون برای سال آینده در بخش بانوان است.

از سال۹۵ فعالیت موتورسواری بانوان آغاز شد
مریم وطن دوست در با یادآوری اینکه از سال ۹۵ فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت در بخش موتورسواری بانوان را به صورت رسمی آغاز کرد، گفت: در آغاز، کار فعالیت ها به صورت استانی پیگیری می شد و خیلی از مسابقات هم در سطح استان ها برگزار می شود. البته استان هایی مانند تهران پیش رو و فعال تر از سایر استان ها بودند. در این میان در چند مرحله هم رقابت ها فراتر از یک استان رفت و به صورت چندجانبه با حضور چند استان برگزار شد. اما مسابقاتی که هفته گذشته در پیست آزادی برگزار شد، اولین دوره رقابت های موتورسواری بانوان در سطح کشور بود.

دلیل تاخیر در برگزاری اولین دوره رقابت های موتورکراس بانوان
وی با یادآوری اینکه ۱۷ موتورسوار از ۸ استان در این رقابت ها شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: برنامه اولیه این بود که این رقابت ها را در ایام دهه فجر برگزار کنیم و حتی ۱۱ بهمن ماه را به عنوان زمان مسابقه تعیین کرده بودیم اما به خاطر برخی مسائل از جمله شرایط جوی، رقابت ها را با تاخیر یک ماهه در ۱۱ اسفندماه برگزار کردیم. خوشبختانه استقبال خوبی هم از مسابقات شد به گونه ای که رقابت ها در اولین دوره، در سطح کیفی قابل قبولی برگزار شد. در مورد برگزاری مسابقات، مسئولان بخش های مختلف و از جمله وزارت ورزش و حراست هم همکاری لازم را با ما داشتند و همین مسئله به بهتر برگزار شدن مسابقات کمک کرد.

هیچ مشکلی به لحاظ تردد بانوان وجود نداشت
نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان اینکه رئیس فدراسیون (محمود صیدانلو) حمایت های لازم و به جا را برای برگزاری رقابت ها داشت، یادآور شد: از آنجا که مسابقات در بخش بانوان بود، این احتمال وجود داشت که به لحاظ تردد افراد و تماشاگران با مشکل مواجه شویم اما خوشبختانه با همکاری حراست و اینکه صفر تا صد کار را در این زمینه بر عهده گرفتند، با هیچ مشکلی مواجه نشدیم. گذشته از همه اینها، اسپانسر هم همکاری خوبی با فدراسیون داشت.

از سال آینده «موتور» جایزه قهرمان مسابقات می شود
وی با بیان اینکه نفرات برتر شرکت کننده در رقابت های موتورکراس بانوان به ترتیب ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان به عنوان جایزه نقدی دریافت کردند، تصریح کرد: از طرف اسپانسر مسابقات این وعده داده شده که از سال آینده به نفرات برتر مسابقات موتورسواری بانوان یک دستگاه موتورسیکلت به عنوان جایزه اهدا می شود. این موضوع عامل انگیزشی خیلی خوبی است به خصوص اینکه برخی علاقمندان و شرکت کنندگان در رقابت ها از حیث داشتن امکانات لازم مانند موتور، دچار مشکل هستند.

برگزاری مسابقات کشوری و تشکیل تیم ملی در برنامه سال ۹۷
وطن دوست در ادامه به برنامه های کلی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برای سال آینده در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و تشکیل تیم ملی دو اولیت مهم در بخش بانوان برای سال آینده است. فقط اینکه رقابت های موتورسواری به صورت راند برگزار می شود و در پایان چند راند، بر اساس نتایج به دست آمده قهرمان نهایی کشور مشخص خواهد شد.

برگزاری همزمان مسابقات کشوری مردان و زنان
وی در مورد زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور موتورسواری بانوان گفت: قصد داریم همزمان با رقابت های کشوری بخش مردان، رقابت های بخش بانوان را هم برگزار کنیم. منظور این است که در همان هفته ای که رقابت های راند اول بخش مردان برگزار می شود، رقابت های راند اول بخش بانوان را هم برگزار کنیم. در کل می خواهیم به فاصله چند روز، رقابت های بخش مردان و زنان به صورت راند به راند پیش ببریم.

اعزام تیم ملی موتورسواری بانوان به مسابقات برون مرزی
نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری همچنین در مورد زمان تشکیل تیم ملی موتورسواری بانوان و برنامه پیش بینی شده برای حضور در رقابت های برون مرزی گفت: اواخل فصل بهار تیم ملی را تشکیل می دهیم و تمرینات را آغاز خواهیم کرد. رقابت های موتورسواری به صورت چند راندی برگزار می شود اما برای شروع حضور در میادین برون مرزی، به دنبان مسابقات تک راندی خواهیم بود. در واقع برای سال آینده در یک رویداد که به صورت تک راندی برگزار شود، شرکت خواهیم کرد.

از سال آینده فعالیت آماتور نخواهیم داشت
وطن دوست یادآور شد: سال آینده تمام فعالیت های بخش موتورسواری بانوان به صورت حرفه ای خواهد بود. امسال به صورت آماتور هم فعالیت داشتیم به گونه ای که موتورسواران آماتور و جدا از حرفه ای ها، در پیست آماتور اجازه مسابقه داشتند اما از سال آینده در بخش آماتور اصلا فعالیتی نخواهیم داشت.

رایزنی برای برطرف کردن موانع ورود بانوان به پیست های موتورسواری
نایب رئیس بانوان فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ادامه داد: به دنبال این هستیم به استان ها کمک کنیم تا از پیست استاندارد برخوردار شوند. بعضی از استان ها دارای پیست هستند اما برای ورود بانوان به آنها محدودیت و ممنوعیت هایی وجود دارد. اگر لازم باشد با فرماندارها و شهردای ها در این زمینه مکاتبه و رایزنی لازم خواهیم داشت تا موانع ورود بانوان به پیست ها برای تمرین و مسابقه برطرف شود. البته در برخی استان ها هم باید پیست جدید افتتاح شود.

موتورسواران زن و مرد قابل تشخیص از یکدیگر نیستند
وی در پایان در مورد پوشش بانوان موتورسوار گفت: اصلا از نزدیک ترین فاصله و حتی از فاصله یک متری هم بانوان موتورسوار از مردان قابل تشخیص نیستند. لباس موتورسواری به گونه ای است که به طور کامل بدن را می پوشاند. کلاه کاسکتی هم که استفاده می شود، به طور کامل صورت و چهره فرد را می پوشاند. علاوه بر اینها موتورسواران از پوششی به نام شولدر هم روی لباس خود استفاده می کنند. استفاه از این پوشش برای جلوگیری از هرگونه ضربه و آسیب های آن است. در کل اینکه مرد یا زن بودن موتورسواران از یکدیگر قابل تشخیص نیست.