قوانین یک انتقال سالم؛ مدیران بخوانند
قوانین یک انتقال سالم؛ مدیران بخوانند
هر ساله 15هزار فوتبالیست حرفه‌ای در فرصت‌های نقل و انتقالات بین باشگاه‌های مختلف رد و بدل می‌شوند. اما روند هر انتقال باید بر اساس پروسه‌ای استاندارد انجام شود که اصول آن را در زیر می‌خوانید.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  قراردادهای نقل و انتقال بازیکن در فوتبال حرفه‌ای، در همه جای دنیا بر اساس پروسه‌ای استاندارد انجام می‌شود و نهادهای نظارتی بین‌المللی فوتبال بر اجرای دقیق این پروسه استاندارد نظارت دارند. هر ساله ۱۵هزار فوتبالیست حرفه‌ای در فرصت‌های رسمی نقل و انتقالات با توجه به این پروسه بین باشگاه‌های مختلف رد و بدل می‌شوند. این پروسه به طور کلی از ۹ مرحله تشکیل شده که در ادامه به نقل از گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به اختصار به آنها اشاره می‌شود.

۹ مرحله ای که فیفا برای سالم قلمداد کردن انتقال یک بازیکن فوتبال، اجرای آنها را الزامی می داند

این پروسه توسط فیفا و با عنوان سیستم تطابق نقل و انتقالات بین‌المللی ITSM معرفی شده و همه نقل و انتقالات با هدف شفافیت حداکثری باید بر اساس آن انجام شود. سرفصل‌های این پروسه بر اساس سیستم ITSM به این ترتیب است:

مرحله ۱: باشگاه خریدار باید جزئیات قصد خود برای خرید/ قرض گرفتن بازیکن مورد نظرش و مبلغی که قصد پرداخت آن را دارد، به اطلاع باشگاه فروشنده برساند.

مرحله ۲: بعد از توافق دو باشگاه در مورد این مسائل، فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است(برای مثال اتحادیه فوتبال انگلیس) باید هویت بازیکن را در سیستم ITMS تایید کند.

مرحله ۳: بعد از دریافت این تائیدیه، فیفا اجازه ادامه پیدا کردن پروسه را صادر می‌کند.

مرحله ۴: فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه خریدار عضو آن است، از فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است درخواست صدور یک گواهی نقل و انتقالات بین‌المللی ITC می‌کند.

مرحله ۵: فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه فروشنده عضو آن است، ITC راصادر یا از صدور آن امتناع می‌کند.

مرحله ۶: در صورت صدور ITC، فدراسیون یا اتحادیه‌ای که باشگاه خریدار عضو آن است باید تاریخ ثبت بازیکن را در ITMS وارد کند.

مرحله ۷: بازیکن در این مرحله امکان بازی برای باشگاه جدیدش را پیدا می‌کند.

مرحله ۸: باشگاه جدید بازیکن، پرداخت لازم به باشگاه فروشنده را کامل کرده و رسید پرداخت خود را در ITMS  بارگذاری می‌کند.

مرحله ۹: نقل و انتقال در این مرحله کامل شده است.

  • منبع خبر : ایندیپندنت