قول فدراسیون اسکیت برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
قول فدراسیون اسکیت برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲
رییس فدراسیون اسکیت گفت: در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حتما مدال می‌گیریم اما ورزشکاران ما مشکل تجهیزات دارند.

قول فدراسیون اسکیت برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک امروز (شنبه) از فدراسیون اسکیت بازدید کرد. در این بازدید علاوه بر صالحی امیری، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی، مجید شایسته، علیرضا رحیمی و سید عبدی افتخاری اعضای هیات اجرایی در این بازدید حضور داشتند.

بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت در این بازدید گفت: ما کمبود تجهیزات داریم و ورزشکاران از تجهیزات شخصی خود استفاده می کنند. کمیته ملی المپیک ۱۰۰ میلیون به ما کمک کرد و ۱۰۰ میلیون هم خودمان داشتیم و اگر بخواهیم بودجه ۲۰۰ میلیونی را بین ورزشکارانی که در بازی های آسیایی و المپیک زمستانی پکن شرکت می‌کنند، تقسیم کنیم به هر ورزشکار ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد و نیاز به کمک مالی داریم.

او با اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی ۲۰۲۲ تاکید کرد: در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حتما مدال‌آور خواهیم بود.

صالحی امیری در این بازدید در مورد مهمترین نیاز ورزشکاران سوال کرد و مجید هنر جو نایب رییس فدراسیون گفت: چرخ های کفش اسکیت ورزشکاران ۷  میلیون تومان قیمت دارد و آنها بعد از چند بار دور زدن ممکن است چرخ کفش هایشان خراب شود. همچنین مشکل تجهیزات دارند و از طرفی ورزشکاران و مربیان حتی بیمه هم نیستند.

مریم وفا خواه نایب رییس بانوان فدراسیون نیز قول داد در مسابقات جام آسیا که اردیبهشت ۱۴۰۰ در فیلیپین برگزار می شود، تیم هاکی روی یخ بانوان مدال خواهد گرفت.

نصرالله سجادی سرپرست کاروان تصریح کرد: گزارش خوبی در مورد عملکرد فدراسیون ارائه شد. اگر ورزشکاران لژیونر که در اروپا هستند بیایند، به تیم هاکی خیلی کمک می کنند. ما از فدراسیون حتما دعوت می کنیم که در نشست تخصصی کمیته ملی المپیک با فدراسیون ها، گزارش فنی خود را ارائه کند تا بتوانیم به فدراسیون کمک کنیم.”قول فدراسیون اسکیت برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲”

پیمان فخری تاکید کرد: با شاخص گذاری که در پرداخت بودجه فدراسیون ها انجام شده است، فدراسیون اسکیت باید تمام تلاش خود را برای کسب مدال بازی های آسیایی کند و امیدوارم بتواند حق خود را بگیرد.

* تصویب کمک ۱۰۰ میلیونی به فدراسیون اسکیت

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در پایان بیان کرد: ما باید دو کار انجام دهیم. اول اینکه از کارهای انجام شده تقدیر کنیم. نکته دوم این است که این رشته جذاب است. من صبح ها که به پارک نیاوران می رفتم و قدم می زدم شلوغ ترین بخش پارک مربوط به اسکیت بود و من با این سن با شور و شوق اسکیت سواران را تماشا می کردم که چه صحنه های زیبایی خلق می کردند.

او ادامه داد: هاکی روی یخ نیز جذابیت زیادی دارد. در مورد بحث سخت افزار با شرکت توسعه و تجهیزصحبت می کنم که این مساله حل شود. فدراسیون برنامه خود را برای رویدادهای پیش رو تا پایان سال ارائه کند. سپس تعهدات ما و فدراسیون مشخص می شود و براساس آن پیش می رویم. تعهدات کمیته ملی المپیک مشخص شود، حتما به آن وفادار خواهیم بود. اکنون نیز  ۱۰۰ میلیون تومان دوباره به شما در هفته جاری کمک می کنیم تا مشکل تجهیزات فدراسیون حل شود.

اگر بودجه مد نظر کمیته ملی المپبک برای سال ۱۴۰۰ توسط مجلس تصویب شود، هاکی جزو سه فدراسیونی خواهد بود که بیشترین افزایش بودجه را در سال ۱۴۰۰ خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا