قوی ترین نیروهای مسلح را داریم
قوی ترین نیروهای مسلح را داریم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما امروز به پیشرفت‌های خارق‌العاده دست یافته‌ایم و امنیت و ثبات ما در منطقه بی‌نظیر است چون که استقلال ما در دوران دفاع مقدس محقق شد در حالیکه کشورهای دیگر حتی به ما سیم خاردار نیز نمی‌دادند. اما در حال حاضر بر اساس آمار مؤسسات مطالعاتی راهبردی در دنیا ما جزء کشورهای حاضر در رتبه‌های برتر هستیم و دارای قوی ترین نیروهای مسلح هستیم که جزو برترین نیروها در دنیا هستند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در جمع گروهان‌های نمونه اقشار بسیج سپاه ناحیه غدیر تبریز اظهار کرد: از همان روزهای آغازین دفاع مقدس این فرزندان دلیر خطه آذربایجان بودند که در میدان نبرد حاضر شدند.”قوی ترین نیروهای مسلح را داریم”

وی گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک سرزمین حساس و در یک موقعیت جغرافیایی ویژه یعنی ایران، مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد  و در مقابل نظام دوقطبی حاکم در آن زمان یعنی اتحاد جماهیر شوروی و هم‌پیمایانش و از طرفی دیگر نظام سلطه غربی  که مدتها حاکم بودند، یک گفتمان جدید ایجاد کرد.

اتحاد جماهیر شوروی متاثر از گفتمان الهی فروپاشید

وی با بیان اینکه این گفتمان مبتنی بر وحی الهی بود و با تکیه بر قرآن مجید و اسلام ناب به سرعت توانست توجه بشریت را جلب کند، ادامه داد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی متاثر از گفتمان الهی و وحیانی بود که در زمان بسیار کوتاهی مارکسیسم شوروی فروپاشی شد که امام خمینی(ره) این فروپاشی را قبلا در نامه ای که به گورباچوف نوشته بودند، پیش‌بینی کرده بودند.

وی افزود: اولین اتفاق بزرگ این بود که یک کشور و سرزمین حساس که قبلا به عنوان بزرگترین حامی منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا بود، از زیر سلطه غرب خارج شد و تحت بیرق اسلام قرار گرفت و دنیای استکبار با چالشی بزرگ مواجه شد و همین موضوع باعث شد تا نظام سلطه برای اینکه مانع پیشرفت بشریت باشد، وارد عمل شد و از دو سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی، علیه مردم و نظام توطئه کرد.

دشمن فکر می‌کرد ایران با مذاکره به زانو در خواهد آمد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مشیت الهی این بود که مردم با حضور خود در صحنه تمامی توطئه های دشمن را خنثی کند، بیان کرد: دشمن ناچار شد جنگ تحمیلی را علیه کشور ما آغاز کند و بخش های مهمی از پنج استان ما را اشغال کرد و دلیل این موضوع این بود که کشور درگیر حوادث امنیتی بود و در حال جنگ نبود و به همین دلیل دشمن تصور می‌کرد ایران زانو خواهد زد و با مشی مذاکره به او امتیاز خواهد داد که اگر این اتفاق می‌افتاد، انقلاب نوپا که امید مظلومان جهان بود و همه چشم امیدشان به این انقلاب بود، خیلی زود به پایان کار خود می‌رسید و دوباره مسیر نظام سلطه تدوام پیدا می‌کرد.”قوی ترین نیروهای مسلح را داریم”

وی در ادامه سخنان خود به نقش ویژه رهبری ولی‌فقیه در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نباید مدیریت الهی ولی فقیه فراموش شود. امام خمینی(ره) در تلویزیون فرمودند« دزدی آمده سنگی  انداخته و ملت ایران سیلی محکمی به صورت صدام خواهد زد.» درصورتی که اگر این جنگ در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد، رهبرانش عملکرد متفاوتی از خود نشان می‌دادند.

با فرمان امام، مردم به میدان های نبرد شتافتند

وی خاطرنشان کرد: رهبر الهی و راحل ما این جملات را بیان کردند و فرمان بسیج مردمی را صادر کردند البته امام(ره) در پنج آذر ۵۸ فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را صادر کرده بودند. بعد از صدور فرمان امام، فرزندان ملت ایران از هر قشر به میدان شنافتند و در مقابل دشمن متجاوز دفاع علنی را شکل دادند.

سردار سلیمانی به حضور رزمندگان آذربایجان در روزهای آغازین دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: در همان سال اول دفاع مقدس این مردم عزیز و فرزندان دلیر خطه‌ی آذربایجان بودند که در جبهه سوسنگرد در مقابل دشمن ایستادند و در خرمشهر نیز که در اختیار دشمن بود حاضر شدند و یک نبرد عاشورایی انجام دادند و با تاسی از امام حسین(ع)  به میدان نبرد رفتند.

رزمندگان اسلام در کمتر از یک سال ابتکار عمل جنگ را به دست گرفتند

وی ادامه داد: در سال دوم دفاع مقدس در عملیات طریق‌القدس، تیپ‌های سپاه تشکیل شد و سه تیپ عاشورا، کربلا وامام حسین(ع) تشکیل شد که این نامگذاری‌ها قابل‌توجه بود و حامل نکته های مهم تاریخی بود که راهبرد ملت ایران را نشان می‌داد و این‌گونه بود که رزمندگان اسلام توانستند در کمتر از یک سال صحنه نبرد را به میدانی ابتکاری خودشان تبدیل کنند و توانستند در سوم خرداد ۶۱ خرمشهر را آزاد کنند.”قوی ترین نیروهای مسلح را داریم”

غربی ها با دلارهای عربستان و امارات ارتش صدام را تجهیز کردند

وی در خصوص تجهیز ارتش عراق توسط غربی ها نیز اظهار کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با دلارهای عربستان، امارات و بحرین ارتش عراق را دوباره تجهیز کردند و ما شاهد ورود تجهیزات فرانسوی، انگلیسی، اتریشی، ایتالیایی و گازهای شیمیایی آلمانی به صحنه نبرد بودیم اما با مدیریت ولی‌فقیه چالش بزرگی که می‌توانست حکومت نوپا را نابود کند، به یک فرصت تبدیل شد.

اعتقادات عاشورایی عامل موفقیت ما است

وی علت این موفقیت ها را داشتن اعتقادات عاشورایی عنوان کرد و گفت: در هیچ جای دنیا این اعتقادات وجود ندارد و مهم‌ترین نکته این است که ما با تکیه بر فرهنگ عاشورایی می‌توانیم تمام مؤلفه‌های مردم‌سالاری دینی و اسلامی و سایر مکاتب انقلاب را تکمیل کنیم و همانطور که رهبر انقلاب همواره تاکید بر تکیه به نسخه‌های بومی و ظرفیت‌های داخل کشور دارند و همیشه می‌فرمایند دفاع مقدس دورانی است درس‌آموز برای ملت ایران ، می‌توانیم مسیر آینده را بسازیم و مستحکم جلو برویم.

امارات عددی نیست که آمریکا به آن تکیه کند

سردار سلیمانی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: این بیانیه موفقیت های بزرگ را رقم می‌زند و ما باید دفاع مقدس را در جلوی چشمان خود قرار دهیم و حرکت زیر سایه مدیریت الهی ولایت فقیه است که می‌تواند چالش‌ها و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند. چرا کشورهایی مانند امارات و بحرین به مردم مظلوم فلسطین ظلم می کنند؟ آیا در امارات پدیده ای به نام جمعیت وجود دارد؟ ۸۸ درصد مردم امارات  غیربومی و تنها ۱۲ درصد بومی هستند و آن‌ها نیز جزو حاکمان هستند. در واقع امارات یک شرکت اقتصادی بزرگ است که آمریکایی‌ها می‌خواهند در این شرکت اقتصادی تجارت کند امارات عددی نیست که ترامپ به او تکیه کند.”قوی ترین نیروهای مسلح را داریم”

اجرای نقشه راه تحقق گام دوم انقلاب در آذربایجان شرقی

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانند در مسیر ملت عاشورایی و علوی ما بایستند، خاطرنشان کرد: انقلاب ایران پیش خواهد رفت و ما با بسیج مردمی تلاش می کنیم بیانیه گام دوم را در همه عرصه‌ها اجرا کنیم. بسیج فرزند ملت ایران و در خدمت مردم ایران است و پای آرمان‌های ملت فداکاری خواهد کرد همان طور که الان فداکاری می کند و همانطور که رهبر انقلاب در دیدار مردمی آذربایجان در ۲۹ بهمن سال ۹۷ فرمودند که مردم تبریز بایستی در تحقق و اجرای گام دوم انقلاب نیز پیشتاز باشند ، ما با همکاری مسئولین استان و مخصوصاً سردار خرم، فرمانده سپاه عاشورا تلاش می‌کنیم و قول همکاری می‌دهیم تا نقشه راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را در سال ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی به‌عنوان استان الگو اجرا کنیم.”قوی ترین نیروهای مسلح را داریم”

  • منبع خبر : ایسنا