قیمت جهانی نفت‌ امروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ | قیمت نفت مالزی ۶۲ دلار شد
قیمت جهانی نفت‌ امروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ | قیمت نفت مالزی ۶۲ دلار شد

به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی، و در شرایطی که شواهدی از کاهش فعالیت های کارخانه ای چین دیده شده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت. به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها […]

به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی، و در شرایطی که شواهدی از کاهش فعالیت های کارخانه ای چین دیده شده است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد  به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی، و در شرایطی که شواهدی از کاهش فعالیت های کارخانه ای چین دیده شده است، قیمت نفت در روز نخست معاملات سال جدید میلادی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۳ سنت، معادل ۰٫۶ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز نسبت به رقم پایانی سال ۲۰۱۸ امروز با ۹ سنت معادل ۰٫۲ درصد کاهش به ۴۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.

در بازارهای فیزیکی، شرکت پتروناس مالزی، قیمت رسمی سبد نفتی خود برای بارگیری در ماه دسامبر را به پایین ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۷ یعنی ۶۲ دلار و ۷۹ سنت رساند.

تجار گفتند، احتمال مازاد عرضه به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا و کند شدن رشد اقتصاد جهان عامل افت قیمت ها بوده است.

نتایج تحقیق یک موسسه خصوصی نشان می دهد، فعالیت کارخانه ای چین در ماه دسامبر برای اولین بار در طی ۱۹ ماه گذشته کاهش یافته که نشان دهنده شروعی بد برای دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی است.

پس از افت شدید قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال گذشته به دلیل نگرانی از مازاد عرضه و معاف شدن ۸ کشور از تحریم نفتی ایران، قیمت نفت برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، یک سال کاهشی را پشت سر گذاشت.

عادل منهاس، تحلیلگر بازار نفت در موسسه ریوکین سکیوریتیز استرالیا در این باره گفت: «قیمت نفت… برای اولین بار در طی ۳ سال گذشته به دلیل نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی و نگرانی ها از مازاد عرضه کاهش یافته است.»

در سال گذشته نفت وست تگزاس اینترمدییت حدود ۲۵ درصد و نفت برنت حدود ۲۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند./منبع تسنیم