قیمت شکر برای مصرف کنندگان اعلام شد
قیمت شکر برای مصرف کنندگان اعلام شد
دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر نرخ جدید انواع بسته بندی شکر در مراکز خرده فروشی را اعلام کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر نرخ انواع بسته بندی شکر را در مراکز خرده فروشی اعلام کرد.” قیمت شکر برای مصرف کنندگان اعلام شد”

وی در این زمینه اظهارداشت: سازمان حمایت قیمت انواع بسته بندی شکر را در مراکز خرده فروشی ابلاغ کرده و از امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۹۹ این دستورالعمل لازم الاجراست.

دانایی همچنین از حذف بسته بندی ۹۰۰ گرمی شکر خبر داد و تصریح کرد: این اتفاق خوبی بود که افتاده و ما نیز با آن موافق هستیم.

وی اضافه کرد: براین اساس قیمت بسته شکر یک کیلوگرمی تحویل مصرف کننده ۸,۷۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم شکر فله درب مغازه برای مصرف کننده نهایی ۷,۳۰۰ تومان است.

به گزارش مهر، قیمت هرکیلوگرم شکر درب کارخانه نیز پیش از این ۶,۳۰۰ تومان اعلام شده بود.

جزئیات محاسباتی قیمت شکر وارداتی با ارز نیمایی که در اسفندماه سال قبل وارد و اکنون در بازار شکر در حال مبادله است به این شرح است: ارزش شکر خام در بنادر کشور با قیمت ۴۹ هزار و ۹۹۳ ریال،  هزینه گمرکی ، انبارداری و بارگیری چهار هزارو ۵۹۲ ریال، هزینه های‌عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه ۶ هزار و ۲۴۱ ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم ۶۰ هزار و ۸۲۶ ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ شکر در مرکز کشور با ۱۰ درصد سود  ۶۶ هزار و ۹۰۸ ریال است.

مقدار ۱۲۳ هزار تن شکر از ابتدای سال ۱۳۹۹ وارد کشور و  پس از ترخیص برای تصفیه به کارخانجات حمل شده است و درب کارخانجات تصفیه شکر با قیمت ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

برآورد قیمت‌های شکر سفید حاصل از شکر خام وارداتی با ارز نیمایی در تاریخ دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ با لحاظ کاهش قیمت‌های جهانی ارزش شکر خام در بنادر کشور ۳۹ هزار و ۲۵۶ ریال، هزینه‌های گمرکی، انبارداری، ترخیص و بارگیری چهار هزار و ۴۱ ریال، هزینه‌های‌ عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه و ضایعات پنج هزارو ۶۵۲ ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم درب کارخانه ۴۸ هزار و ۹۴۹ ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ی شکر در مرکز کشور با ۱۰ درصد سود ۵۳ هزار و ۸۴۴ ریال است.

  • منبع خبر : مهر