قیمت نفت با نگرانی از افت تقاضا پایین آمد
قیمت نفت با نگرانی از افت تقاضا پایین آمد

پس از این که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفتی در مرکز وارداتی آمریکا افزایش یافته است، با نگرانی از افت میزان تقاضا برای نفت خام، قیمت‌های نفت پایین آمد. در پایان معاملات دوشنبه، پس از این که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفتی در مرکز وارداتی آمریکا افزایش یافته، با توجه به تنش‌های اخیر […]

پس از این که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفتی در مرکز وارداتی آمریکا افزایش یافته است، با نگرانی از افت میزان تقاضا برای نفت خام، قیمت‌های نفت پایین آمد.

در پایان معاملات دوشنبه، پس از این که داده‌ها نشان داد میزان ذخایر نفتی در مرکز وارداتی آمریکا افزایش یافته، با توجه به تنش‌های اخیر بازارهای در حال ظهور و وجود تنش‌های تجاری، نگرانی از افت میزان تقاضا برای نفت خام، قیمت‌های نفت را پایین آورد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت که در ابتدای  معاملات دیروز در حال رشد بود، ولی در نهایت با ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به کار خود پایان داد و در قیمت ۷۲.۶۱ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، با ۴۳ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش در ۶۷.۲۰ دلار بسته شد.

در معاملات دیروز، پس از این که تاجران با اشاره به داده‌های شرکت اطلاعات بازار، ژن‌اسکیپ، گفتند که در هفته منتهی به ۱۰ آگوست، ذخایر انبارها در مرکز واردات نفت کوشینگ در اوکلاهاما، بیش از ۱.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است، قیمت‌ها بیش از ۱ درصد سقوط کرد.

ذخایر انبارهای نفت کوشینگ پس از ایجاد اختلال در تاسیسات پالایش نفت کانادا که نفت خام را به این منطقه صادر می‌کرد، افت کرده بودند. تاسیسات سین کرود کانادا با حل کردن مشکلات خود، در حال افزایش مداوم تولید نفت سبک است و تا ماه سپتامبر به ظرفیت کامل خود باز می‌گردد.

بحران ارزی ترکیه ریسک بالایی برای سرایت به سایر کشورهای درحال ظهور پیدا کرده است و تا به حال باعث پایین کشیده شدن رند آفریقای جنوبی، پزوی آرژانتین و مکزیک و روبل روسیه شده که به این ترتیب این بحران با کند کردن رشد اقتصادی تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

از سوی دیگر باید این بحران‌ها را در ترکیب با جنگ تجاری در حال رشد بین آمریکا، چین و اتحادیه اروپا، که فعالیت‌های تجاری را در بزرگترین اقتصادهای دنیا محدود خواهد کرد، در نظر گرفت.

اوپک پیش‌بینی کرد با افزایش تولید رقیبان، در سال آینده تقاضا برای نفت کاهش خواهد یافت و اعلام کرد که بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، عربستان سعودی موافقت کرده است که از بازگشت تولید مازاد به بازارهای جهان جلوگیری کند و تولید خود را کاهش دهد.

اوپک پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ جهان از ۱۵ عضو اوپک حدود ۳۲.۰۵ میلیون بشکه در روز نفت خواهد خواست که این نسبت به آن‌چه قبلاً پیش‌بینی شده بود ۱۳۰۰۰۰ بشکه در روز کمتر است.