قیمت نفت برنت رکورد ۴ ساله جدیدی ثبت کرد
قیمت نفت برنت رکورد ۴ ساله جدیدی ثبت کرد

قیمت نفت بازهم بیش از ۱ درصد جهش کرد؛ تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران را کاهش داده و عرضه در بازارهای جهانی را با کمبود مواجه کرده است. روز جمعه، قیمت نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد؛ حتی با وجود این که تولیدکنندگان کلیدی نفت خام تولیدات خود را افزایش داده‌اند، تحریم‌های آمریکا، صادرات […]

قیمت نفت بازهم بیش از ۱ درصد جهش کرد؛ تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران را کاهش داده و عرضه در بازارهای جهانی را با کمبود مواجه کرده است.

روز جمعه، قیمت نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد؛ حتی با وجود این که تولیدکنندگان کلیدی نفت خام تولیدات خود را افزایش داده‌اند، تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران را کاهش داده و عرضه در بازارهای جهانی را با کمبود مواجه کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، یک دلار جهش کرد و در ۸۲.۷۲ دلار بسته شد. در معاملات روز جمعه، قیمت نفت خام برنت رکورد ۸۲.۷۸ دلار را ثبت کرد که بالاترین نرخ آن از ۱۰ نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.

نفت برنت در ربع سوم امسال ۴ درصد گران شده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۱۳ دلار جهش کرد و در ۷۳.۲۵ دلار بسته شد. در معاملات روز جمعه ، نفت آمریکا تا رکورد ۷۳.۷۳ دلار هم بالا رفت که بالاترین سطح آن از ۱۱ جولای تا کنون است.

دابلیوتی‌آی این ماه ۵ درصد رشد کرده است ولی ربع سوم سال را با ۱ درصد افت به پایان رساند.

تحریم‌های جدید ضد ایرانی آمریکا علیه بخش نفت این کشور، که سومین صادرکننده بزرگ اوپک است، از ۴ نوامبر اجرایی خواهد شد.

منابع آگاه خبر دادند که سینوپک چین، واردات نفت خود از ایران را تحت فشار آمریکا تعلیق کرده است.

تحلیل‌گران می‌گویند که سایر تولیدکنندگان اوپک، تولید خود را افزایش داده‌اند، اما همچنان میزان ذخایر نفت انبارهای جهان در حال افت هستند.

ایران در اوج صادرات خود در می ۲۰۱۸ بیش از ۲.۷۱ میلیون بشکه در روز صادر می‌کرد که حدود ۳ درصد از کل تقاضای نفت جهان را تامین می‌کرد.