قیمت نفت بیش از ۲ درصد جهش کرد
قیمت نفت بیش از ۲ درصد جهش کرد

با تداوم کاهش عرضه نفت در جهان، پیش‌بینی افت میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و تضعیف ارزش دلار، قیمت نفت اوج گرفت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۹۸ دلار یا ۲.۶ درصد جهش کرد و تا ساعت ۲۲:۲۰ به وقت تهران به ۷۷.۳۷ دلار رسید. نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۶۲ دلار […]

با تداوم کاهش عرضه نفت در جهان، پیش‌بینی افت میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا و تضعیف ارزش دلار، قیمت نفت اوج گرفت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۹۸ دلار یا ۲.۶ درصد جهش کرد و تا ساعت ۲۲:۲۰ به وقت تهران به ۷۷.۳۷ دلار رسید.

نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۶۲ دلار یا ۲.۴ درصد بالا آمد و قیمت هر بشکه از آن به ۶۸.۳۵ دلار برای هر بشکه رسید.

پس از انتشار اخباری در ۲۵ می، مبنی بر این که عربستان سعودی و روسیه درحال مذاکره برای افزایش تولید روزانه نفت تا ۱ میلیون بشکه، هستند، قیمت‌های نفت تا کنون ۴ درصد سقوط کرده است.

هرچند روز چهارشنبه، بانک مرکزی روسیه بیانیه‌ای منتشر کرد که افت قیمت‌های نفت، ریسک‌هایی را متوجه بخش مالی این کشور می‌کند.

فیل فلین، تحلیل‌گر پرایس فیوچرز در شیکاگو، می‌گوید: به نظر می‌رسد یک نفر در بانک مرکزی روسیه متوجه سقوط بزرگ قیمت‌های نفت شده است و این پیام را مخابره کرده است که «یک لحظه صبر کنید، ما نمی‌خواهیم این قیمت‌ها خیلی سقوط کنند، این می‌تواند باعث به وجود آمدن ریس‌هایی برای اقتصاد روسیه شود».

تخفیف نفت خام آمریکا نسبت به برنت به ۹.۳۱ دلار رسیده است چراکه نگرانی‌ها از این که تحریم‌های آمریکا بتوانند باعث خشکاندن عرضه نفت ایران شوند، برنت را بیشتر تقویت کرده است.

فلین گفت نگرانی‌های زیادی از این وجود دارد که افت عرضه ایران بیش از آن باشد که بتوان آن را جبران کرد.

داده‌های موسسه سوخت آمریکا که نشان‌دهنده میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور است، راس ساعت ۲۴ امشب به وقت تهران منتشر خواهد شد و سپس در روز پنج‌شنبه داده‌های رسمی سازمان اطلاعات انرژی این کشور منتشر می‌شود. پیش‌بینی شده است که میزان ذخایر آمریکا، این هفته افت کرده باشد.