قیمت نفت خام ۲ درصد سقوط کرد
قیمت نفت خام ۲ درصد سقوط کرد

درحالی که سرمایه‌گذاران نگرانند با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، تقاضای جهانی برای نفت کاهش یابد، افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، به نگرانی از افزایش بیش از حد عرضه در جهان، دامن زد. در پایان معاملات روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران نگرانند با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، تقاضای جهانی برای نفت کاهش یابد، افزایش غیرمنتظره […]

درحالی که سرمایه‌گذاران نگرانند با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، تقاضای جهانی برای نفت کاهش یابد، افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، به نگرانی از افزایش بیش از حد عرضه در جهان، دامن زد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران نگرانند با بالا گرفتن تنش‌های تجاری، تقاضای جهانی برای نفت کاهش یابد، افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا به نگرانی از افزایش بیش از حد عرضه در جهان، دامن زد و قیمت نفت خام ۲ درصد سقوط کرد.

هر بشکه نفت خام برنت ۱.۸۲ دلار یا ۲.۵ درصد از قیمت خود را از دست داد و در قیمت ۷۲.۳۹ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۱۰ دلار یا ۱.۶ درصد سقوط کرد و در ۶۷.۶۶ دلار به کار خود پایان داد.

در حالی که تحلیل‌گران در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند ذخایر نفت آمریکا این هفته ۲.۸ میلیون بشکه کاهش یابد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که با جهش واردات، این هفته میزان ذخایر ۳.۸ میلیون بشکه بالا رفته است. البته قیمت‌های نفت اندکی پس از اعلام این داده‌ها که از سوی دیگر نشان می‌داد تقاضای آمریکا رشد کرده است، بخشی از سقوط خود را جبران کرد.

طارق زهیر، مدیر شرکت مشاور تایچه کپیتال، گفت: از این که شاهد افزایش میزان ذخایر نفت خام بودیم، غافل‌گیر شدیم؛ اما میزان تاثیر این امر تا حدی با افت بیش از حد انتظار ذخایر بنزین و ذخایر مرکز نفتی کوشینگ، خنثی شد.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد این هفته، میزان ذخایر بنزین این کشور ۲.۵ میلیون بشکه افت کرده و میزان ذخایر نفت مرکز نفتی کوشینگ اوکلاهاما، ۱.۳ میلیون بشکه کاهش یافته است.

داده‌ها همچنین نشان داد که تولید نفت آمریکا در ماه می ۳۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۰.۴۴ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

با تهدیدات تعرفه‌ای جدید دولت آمریکا بر علیه چین و عزم چین برای تلافی آنها، بازارهای جهانی نفت با نگرانی از این‌که افزایش تنش‌های تجاری باعث افت تقاضا شوند، تحت فشار قرار گرفتند.

ماه گذشته قیمت نفت برنت بیش از ۶ درصد و قیمت نفت خام آمریکا ۷ درصد سقوط کردند، که این بزرگترین سقوط ماهانه قیمت نفت از جولای ۲۰۱۶ تا کنون است.