قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در بازارهای جهانی در ادامه کاهش تقاضا و تشدید نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان کاهش یافت و هر بشکه 61.31 دلار معامله شد.

قیمت نفت بیش از یک درصد در معاملات امروز کاهش یافت؛ قیمت نفت روز جمعه نیز به علت کاهش تقاضا و تشدید نگرانی در مورد رکود اقتصادی در جهان در اثر جنگ تجاری، ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

هر بشکه نفت برنت با ۶۸ سنت کاهش ۶۱٫۳۱ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۴۰ سنت کاهش ۵۳٫۱۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

این کاهش قیمت به دنبال کاهش قیمت ۳ درصدی روز جمعه صورت گرفته است که ماه می را به ماهی با بدترین عملکرد از نوامبر گذشته تبدیل کرد.)

میتهون فرناندو، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در بازار در یادداشتی در روز دوشنبه نوشت: «پس از اینکه ترامپ با تهدید مکزیک به عنوان یکی از شرکای بزرگ تجاریش و یک عرضه‌کننده بزرگ نفت به اعمال تعرفه، تنش‌های تجاری در جهان را شدیدتر کرد، قیمت نفت به علت نگرانی‌های جدید تجاری کاهش یافت.»

اقدام معمول بازارهای مالی در زمان بی‌ثباتی بازار، حرکت به سوی طلاست که در معاملات امروز قیمت این فلز گران‌بها به بالاترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را از دارایی‌های ریسک‌دار نظیر نفت بیرون کشیدند و در فلزهای گران‌بها قرار دادند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در نیویورک گفت «نفت همچنان آسیب‌پذیر است» زیرا چشم‌انداز تقاضا برای نفت خان ضعیف است.

وی افزود: «جنگ میان آمریکا و چین همچنان برای چشم‌انداز رشد جهانی خطرناک است اما اضافه شدن تنش‌های تجاری میان آمریکا و مکزیک، تصویر کندتری از تقاضا برای آمریکا ترسیم کرده است.»

 بانک بارکلیز در یادداشتی جمعه گذشته اعلام کرده بود مصرف نفت در آمریکا در ماه مارس «به میزان چشمگیری برای نخستین بار از سپتامبر ۲۰۱۷، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است زیرا تقاضا برای مواد نفتی تقریبا ۳۷۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.»

قیمت نفت برنت از بالاترین قیمت آن در سال ۲۰۱۸ که در اواخر ماه آوریل ثبت شد، تقریبا ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • منبع خبر : فارس