قیمت هر بشکه نفت برنت به ۷۸ دلار و ۷۱ سنت رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت به ۷۸ دلار و ۷۱ سنت رسید

قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود، اما به دلیل کاهش تولید ونزوئلا، تقاضای بالای جهانی و برجام نفت برنت همچنان ششمین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند. قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای، در پایان معاملات دیروز با ۵۹ سنت، معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و۷۱ سنت رسید. به نقل از رویترز، قیمت […]

قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود، اما به دلیل کاهش تولید ونزوئلا، تقاضای بالای جهانی و برجام نفت برنت همچنان ششمین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای، در پایان معاملات دیروز با ۵۹ سنت، معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و۷۱ سنت رسید.

به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه با کاهش همراه بود، اما به دلیل کاهش تولید ونزوئلا، تقاضای بالای جهانی و برجام  نفت برنت همچنان ششمین هفته افزایشی متوالی خود را به ثبت رساند.

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای، در پایان معاملات دیروز با ۵۹ سنت، معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۷۸ دلار و۷۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۴ به رقم ۸۰ دلار رسید و تحلیلگران انتظار دارند به دلیل نگرانی ها از احتمال عرضه، قیمت نفت حداقل در کوتاه مدت رشد بیشتری را شاهد باشد. قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۱۴ سنت، معادل ۰.۲۰ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۳۵ سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز سومین هفته افزایشی متوالی خود را پشت سر گذاشت.

تجار تحولات انتخابات ونزوئلا در روز یکشنبه را از نزدیک پیگیری می کنند که ممکن است در صورت انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به ریاست جمهوری این کشور منجر به تشدید تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا شود. وضع تحریم های بیشتر علیه ونزوئلا می تواند به عرضه نفت این کشور بیش از پیش لطمه بزند.

موسسه بارکلیز در تحلیلی نوشت، تولید نفت ونزوئلا ممکن است به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد. تولید نفت این کشور در ماه آوریل به حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز رسید.

عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک اعلام کرده که اطمینان حاصل خواهد کرد که نفت به میزان کافی به بازار جهانی عرضه می شود.

در همین حال، بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا هم پیش بینی کرده که تحریم ها علیه ایران ممکن است موجب حذف بیش از یک میلیون بشکه نفت از بازار جهانی شود.