در حالی که چندی پیش رقم ۵۰۰میلیارد تومانی اعلامی توسط روابط عمومی وزارت ورزش برای هریک از سرخابی‌ها تکذیب شد، به‌تازگی رئیس سازمان خصوصی‌سازی این رقم را به‌عنوان قیمت پایه برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس تأیید کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در آذرماه سال گذشته بود که پس از به‌روی زبان افتادن دوباره بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس، مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در صفحه شخصی‌اش از رقم پایه احتمالی در نظر گرفته‌شده برای این مهم خبر داد و نوشت: مقدمات خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس در سازمان خصوصی‌سازی آغاز شده و بعد از تأیید هیئت وزیران، کار با سرعت و دقت پیش می‌رود، بر این اساس تصور می‌کنم شروع مزایده برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

پس از آن اما روابط عمومی این وزارتخانه مورد عتاب و انتقاد قرار گرفت و حتی پوری‌حسینی رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی ضمن رد این اعداد از بدهی ۲۹۰ میلیارد تومانی سرخابی‌ها خبر داد.

با وجود این حالا به‌تازگی پوری‌حسینی به خبرآنلاین اعلام کرده، برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بدون هیچ کدام از دارایی‌هایشان، در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

این گزارش می‌افزاید: “خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس” در حالی در نیمه دوم سال گذشته باز هم توسط دولت تدبیر و امید مطرح و توسط وزیر ورزش به‌نمایندگی از دولت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیگیری شد که در زمستان سال ۹۳ و تابستان سال ۹۴ این موضوع با برگزاری چهار مزایده ناکام، یک بار تجربه شده بود.

این در شرایطی است که دولتی‌ها این بار با اطمینان کامل در شرایطی از عزم و اراده جدی خود در خصوص واگذاری این دو باشگاه و موفقیت در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس سخن می‌گویند که از سال ۹۴ که واگذاری این باشگاه‌ها متوقف بوده است، در عمل اتفاقی نیفتاده و زیرساخت‌های لازم فراهم نشده، و حالا وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اطمینان از موفقیت در واگذاری سرخابی‌ها سخن می‌گویند!

بر این اساس باید گفت وزیر ورزش و جوانان و رئیس سازمان خصوصی‌سازی به‌نمایندگی از دولت در حالی پس از گذشت سه سال و نیم از قصه تلخ واگذاری ناکام سرخابی‌ها، دوباره این بحث را مطرح کرده و پیگیر آن هستند که به‌باور کارشناسان طرح موضوع واگذاری دوباره استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی، به‌نوعی فرار به جلوی دولت از مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات به‌وجودآمده در چند سال گذشته در زمینه واگذاری‌های دولت و حواشی اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور است.

  • منبع خبر : تسنیم