واحدهای صنفی فقط می‌توانند قیمت کالاهای وارداتی را حداکثر تا ۱۷ درصد افزایش دهند
واحدهای صنفی فقط می‌توانند قیمت کالاهای وارداتی را حداکثر تا ۱۷ درصد افزایش دهند

دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلم کرد که واحدهای صنفی می‌توانند قیمت کالاهای وارداتی را هفت تا ۱۷ درصد افزایش دهند و افزایش بیش از این میزان تخلف است. علی عوض‌پور با تاکید بر اینکه وظایف بازرسی، کنترل و نظارت بر قیمت است، اظهار کرد: در خصوص تخلفات اصناف پرونده هایی تشکیل و به سازمان تعزیرات […]

دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلم کرد که واحدهای صنفی می‌توانند قیمت کالاهای وارداتی را هفت تا ۱۷ درصد افزایش دهند و افزایش بیش از این میزان تخلف است.

علی عوض‌پور با تاکید بر اینکه وظایف بازرسی، کنترل و نظارت بر قیمت است، اظهار کرد: در خصوص تخلفات اصناف پرونده هایی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی در خصوص توضیح درباره نظارت بر بازار حضور یافته بود، تصریح کرد: ماموریت اصلی بازرسان، رصد قیمت، نظارت بر ارائه فاکتور و گران فروشی است.

رسیدگی به گرانفروشی در ۴۵ دقیقه

شهرام میراخورلو – معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان – نیز در این برنامه گفت: اتاق اصناف درباره نظارت بر تولید و خرده فروشی ظرفیت بیشتری دارد.

وی افزود: نظارت بر روند توزیع و کنترل شبکه پخش اقلام در مقاطع خرده فروشی همزمان از طریق بازرسان اصناف کنترل و در صورت مشاهده و احراز هرگونه تخلف گران‌فروشی با عاملان آن برخورد خواهد شد.

معاون سازمان حمایت تصریح کرد که با نگه داشتن کالا به قصد گرانی به شدت برخورد می شود.

میرآخورلو با بیان اینکه در برخی موارد قوانین و نحوه برخورد ما به صورت سنتی است، تاکید کرد که برخورد با متخلفان باید سریع انجام شود و قوانین و نحوه برخورد باید بازدارنده باشد.

به گفته وی، در تهران ۴۵ دقیقه و در شهرستان ها ۳۰ دقیقه طول می کشد تا ماموران به شکایات مردم رسیدگی کنند.