لابی واردکنندگان روغن برای شکست طرح خوداتکایی
لابی واردکنندگان روغن برای شکست طرح خوداتکایی

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ضمن انتقاد شدید از افزایش ۳ درصدی نرخ خرید تضمینی کلزا، گفت: به تبع این اتفاق انگیزه کشاورزان کاهش می یابد و ما شاهد ورود روغن‌های مختلف به کشور خواهیم بود.  مسعود اسدی در واکنش به اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، عدم تغییر نرخ گندم و افزایش ۳ […]

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز ضمن انتقاد شدید از افزایش ۳ درصدی نرخ خرید تضمینی کلزا، گفت: به تبع این اتفاق انگیزه کشاورزان کاهش می یابد و ما شاهد ورود روغن‌های مختلف به کشور خواهیم بود.

 مسعود اسدی در واکنش به اعلام رسمی نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، عدم تغییر نرخ گندم و افزایش ۳ درصدی قیمت کلزا نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: ما قبلا پیش بینی کرده بودیم که دولت با طولانی کردن روند اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قصد انجام تخلف دارد و نمی خواهد نرخ خرید را به اندازه تورم افزایش دهد.

وی تصریح کرد: حتی اگر از عدم تغییر نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به  بهانه های مختلفی که اعلام کرده اند، چشم پوشی کنیم آیا هیچ دلیلی وجود دارد که دولت نرخ خرید محصول استراتژیکی مانند کلزا را فقط ۳ درصد افزایش دهد؟ آن هم در شرایطی که ما وابستگی بسیار شدیدی در زمینه واردات روغن داریم و بحث امنیت غذایی کشور مطرح است؟

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز اضافه کرد: در سال حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی، آیا سیاستی که دولت پیش گرفته منطقی است؟ به تبع این اتفاق انگیزه کشاورزان کاهش می یابد و ما شاهد ورود روغن‌های مختلف خارجی به کشور خواهیم بود.

اسدی تاکید کرد: ما به دولت هشدار می دهیم در سال حمایت از تولید داخل، به شعارهایی که می دهد عمل کند، نه اینکه اقداماتش در تضاد با حرفهایی که می زند باشد، این کارها به زیان منافع ملی کشور است.

وی با اشاره به لابی واردکنندگان روغن و نقش پررنگ آنان در این زمینه، اضافه کرد: ما از دولت انتظار نداشتیم تحت تاثیر این مباحث قرار بگیرد و به ویژه در نرخ کلزا حتما باید تجدید نظر شود تا طرح خوداتکایی دانه های روغنی شکست نخورد.