لاریجانی: سپاه پاسداران برای صیانت از مردم در مقابل کرونا مجاهدانه وارد عمل شد
لاریجانی: سپاه پاسداران برای صیانت از مردم در مقابل کرونا مجاهدانه وارد عمل شد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران مجاهدانه برای صیانت از مردم در مقابله کرونا وارد عمل شد.

لاریجانی: سپاه پاسداران برای صیانت از مردم در مقابل کرونا مجاهدانه وارد عمل شد/وزارت بهداشت جلوتر از کشورهای اروپایی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران مجاهدانه برای صیانت از مردم در مقابله کرونا وارد عمل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، علی لاریجانی در آیین آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران و ارتباط ویدئو کنفرانسی لاریجانی با ۱۰ قرارگاه نیروی زمینی سپاه گفت: میزان فراگیری این بیماری، بسیار جهنده و سریع است؛ لذا اقتضا می‌کرد که یک رفتار فداکارانه و مجاهدانه صورت گیرد. مردم عزیز ما شاهد هستند سپاه پاسداران که با فرمان امام راحل در ابتدای انقلاب به وجود آمد در سخت‌ترین شرایط کنار مردم بوده و مجاهدانه اقدام کرده است. امروز هم همه امکانات خود را برای کمک به مردم بسیج کرده است.

وی ادامه داد: از خدماتی که در نیروی زمینی سپاه انجام شده بازید کردم و به مردم باید بگویم احساس من این است که فرمانده سپاه و فرمانده نیروی زمینی از لحظات اول تمام امکانات سپاه را برای صیانت از مردم مقابل کرونا سوق دادند. امکانات وسیعی فراهم شده است. اینها بسیج شده‌اند تا امکانات خود را در خدمت مردم قرار دهند. اتاق‌های عمل، بخش‌های آی‌سی‌یو و همچنین تغییر کاربری در بخش‌های مختلف دیگر، برای ارائه خدمات بهتر پیش‌بینی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلمای گفت: ایجاد امکان غربالگری یکی دیگر از کارهای جهادی سپاه است که با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفت و به ندرت در جای دیگری می‌توان شاهد این بلوغ برای انجام این دست از اقدامات بود. همین کار باعث شد خیلی از افرادی که دچار این بیماری شده‌اند از سایر افراد جدا شوند و تحت درمان قرار گیرند. گزارشی که معاون وزیر بهداشت دادند ۵۰ میلیون نفر از ایرانیان غربالگری شده‌اند.

لاریجانی ادامه داد: باید عرض کنم، در این روزهایی که گرفتاری وجود داشت، وضعیت دنیا را از نظر درگیری با بیماری رصد می‌کردم؛ وزارت بهداشت و سایر نهادهایی که در ایران فعالیت کردند، خیلی جلوتر از کشورهای دیگر است. در اروپایی که مدعی امکانات پیشرفته هستند، چه گرفتاری عظیمی دچار شده‌اند. آمریکایی‌ها هم همینطور هستند اما به روی خود نمی‌آورند اما معلوم است که چقدر در مقابله با کرونا دچار آشفتگی هستند. در ایران چه در وزارت بهداشت و چه در نیروهای مسلح، مجاهدانه به میدان آمدند و بعضا جان خود را فدا کردند تا از مردم صیانت کنند. این امر نیازمند سپاسگذاری و قدردانی از همه مجاهدان چه در وزارت بهداشت و چه در نیروهای مسلح است. از سردار سلامی و فرمانده نیروی زمینی سپاه سردار پاکپور و همه فرماندهان قرارگاه‌ها تشکر می‌کنم چون می‌بینیم که چه کار بزرگی برای صیانت از ملت انجام داده‌اید.

وی گفت: لازم است به مردم بگویم که این اقدامات، بخشی از خدماتی است که سپاه پاسداران در این قضیه که وظیفه ذاتی آن نبوده و برای صیانت از مردم وارد عمل شده، است. همه بخش‌های کشور بسیج شده‌اند این بیماری را دفع کنند. اینجا همکاری مردم خیلی مهم است و صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم. تصمیماتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است، عمده مردم توجه کردند و همین عاملی شد که در بسیاری از استان‌ها وضعیت درگیری سیر نزولی پیدا کرده است اما خواهش ما این است که این همکاری را تکمیل کنند. در این ایام تعطیل واقعا توجه کنند و مسافرت‌ها انجام نشود. تصمیمات برای محدودیت‌ها برای حفظ جان مردم است. توجه مردم عزیز و همراهی آنها بسیار در کنترل این بیماری اهمیت دارد.