لاریجانی: مردم سیل‌زده نگران خسارات نباشند؛ تأمین اعتبار برای خسارات مناطق سیل‌زده
لاریجانی: مردم سیل‌زده نگران خسارات نباشند؛ تأمین اعتبار برای خسارات مناطق سیل‌زده
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم مغازه‌شان از بین رفته یا کشاورزی داشتند و مشکلاتی پیدا کرده یا منزلشان آسیب دیده، نگرانی نداشته باشند ما همه این‌ها را برایشان تأمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی لاریجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بعضی از بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری فراهم می‌شد که یک طیف وسیع دارد.

وی در این زمینه به مسئله سد برای کنترل آب‌ها، آبخیزداری و امکانات لازم برای لایروبی رودخانه‌ها اشاره کرد و این مسائل را از جمله موضوعاتی دانست که در شرایط فعلی نیز باید کاملاً جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید مسائل را طبقه‌بندی کرد، زیرا بخشی از اقدامات فوری است. همه کارهایی که هم اکنون در بخش‌های مختلف اعم از استانداری، فرمانداری  و بخش‌های اجرایی و نیروهای مسلح انجام می‌ شود برای این است که خسارت‌ ها کاهش یابد و مردم نجات پیدا کنند.

وی بیان کرد: یک بخش کار در شرایط فعلی به برطرف کردن مسائل فوری مردم مربوط است؛ یعنی اگر مغازه‌ یا مزرعه یا دام و خانه‌شان از بین رفته، نگرانی نداشته باشند چون خسارت آن جبران می شود. خوشبختانه در دولت جلسه‌ای تشکیل و در این مورد تصمیم‌گیری شد و حتماً بودجه لازم را برای حل مشکلات ناشی از سیل اختصاص می‌دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: دیروز رهبری معظم انقلاب دستورات خیلی مهمی دادند، هم در مورد پیشگیری و هم شرایط فعلی و تدبیری شده تا بودجه کافی برای این در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: اکثر استان‌ها درگیر هستند ولی سطح درگیری متفاوت است، سطح درگیری لرستان خیلی زیاد است و پس از برآورد خسارت در نخستین فرصت خسارت‌های مردم داده می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی و اضطرابی در مردم نباشد که اگر خسارتی به آن‌ها رسیده این خسارت پرداخت نمی‌شود یا با تأخیر پرداخت می‌شود، برای مسکن‌شان فکر شده و نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه صحبت و بودجه‌ای که موردنیاز دولت باشد در این زمینه تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: مردم خیالشان از این‌ جهت راحت باشد و نگران نباشند، اگر کسی مغازه‌اش را از دست‌ داده یا کشاورزی داشته و مشکلاتی پیدا کرده یا منزلش مشکل پیداکرده، نگرانی نداشته باشد ما همه این‌ها را برایش تأمین می‌کنیم.

  • منبع خبر : تسنیم