لاوروف:حمله۳جانبه به سوریه مانع پیشرفتهای مذاکرات آستانه وسوچی شد
لاوروف:حمله۳جانبه به سوریه مانع پیشرفتهای مذاکرات آستانه وسوچی شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و همتای فرانسوی وی روز شنبه در یک تماس تلفنی پیرامون تحولات اخیر در سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی روز شنبه پیرامون تحولات اخیر […]

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور و همتای فرانسوی وی روز شنبه در یک تماس تلفنی پیرامون تحولات اخیر در سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی روز شنبه پیرامون تحولات اخیر در سوریه بطور تلفنی گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی، «لاوروف بر این نکته تأکید کرد که حملات غیرقانونی به خاک جمهوری عربی سوریه در روز چهاردهم آوریل و در آستانه ورود بازرسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به سوریه، مانعِ پیشرفتی شدند که با مشقت بسیار طی نشستهای آستانه و سوچی و در جهت پیشبرد یک توافق سیاسی برای حل بحران سوریه حاصل شده بود».

گفتنی است که اوایل ماه میلادی جاری، تروئیکای جنگ طلب آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه دریافت گزارشهایی اثبات نشده در خصوص حمله شیمیایی دولت سوریه علیه شهروندان این کشور در شهر دوما، تأسیسات دولت سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است که «همزمان، روسیه همچنان از گفتگو با تمام شرکاء به نفعِ توافقی قابل قبول برای تمام طرفهای درگیر در سوریه و مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال می کند».

وزارت امور خارجه روسیه افزود که لاوروف همتای فرانسوی خود را در جریان نتایج نشست سه جانبه وزرای خارجه کشورهای ایران، روسیه و ترکیه (کشورهای ضامن آتش بس در سوریه) قرار داده است.

لازم به ذکر است که لاوروف و لودریان در این گفتگوی تلفنی بر سر تداوم ارتباط دوجانبه بر سر موضوع سوریه توافق کردند.