لاوروف: جامعه بین‎الملل گروه‎های یمنی را به مذاکره تشویق کند
لاوروف: جامعه بین‎الملل گروه‎های یمنی را به مذاکره تشویق کند

وزیر خارجه روسیه از مذاکره به عنوان تنها راه حل بحران یمن نام برد و در این راه، خواستار تلاش جامعه بین‎الملل و در رأس آن سازمان ملل شد. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ریپورتر» اتیوپی از جامعه بین‌الملل خواست طرفین درگیر در یمن را به مذاکره تشویق کند. وی در […]

وزیر خارجه روسیه از مذاکره به عنوان تنها راه حل بحران یمن نام برد و در این راه، خواستار تلاش جامعه بین‎الملل و در رأس آن سازمان ملل شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «ریپورتر» اتیوپی از جامعه بین‌الملل خواست طرفین درگیر در یمن را به مذاکره تشویق کند.

وی در این باره گفت: موضع ما تغییرناپذیر باقی می‌ماند و فکر می‌کنیم شاید خاتمه دادن به درگیری یمن و ائتلاف عربی منحصراً از راه مذاکره امکان‌پذیر باشد تا به‌این‌ترتیب، منافع همه نیروهای سیاسی دخیل در یمن فراهم شود.

با این‌حال، لاوروف متذکر شد: اما امکان فوری حصول توافق ملی میسر نخواهد بود چرا که گروه‌های مخالف ادعاهای زیادی نسبت به یکدیگر دارند که گاهی بی‌پایه و اساس است.

به گفته وی، در وضعیت فعلی، گروه‌های یمنی آماده ورود به یک گفتگوی سازنده برای فائق شدن بر اختلافات نیستند و درحقیقت این مشکل اصلی برای حل بحران است.

لاوروف افزود: موضع مسکو این است که جامعه بین‌الملل و پیش از همه، سازمان ملل به تشویق یمنی‌ها برای پرهیز از خشونت و حضور پای میز مذاکره ادامه دهند و روسیه هم به نوبه خود، به مشارکت در این کار ادامه میدهد.

وی ادامه داد: همزمان، روسیه گام‌های عملی در راستای اعطای کمک‌های بشردوستانه به شهروندان یمنی برمی‌دارد و قرار است به زودی محموله دیگری از کمک‌ها را به این کشور ارسال کنیم.