لایحه حذف صفر از پول ملی به جلسه علنی ارجاع شد
لایحه حذف صفر از پول ملی به جلسه علنی ارجاع شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعیین تکلیف ۶ طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: "طرح اصلاح جامع نظام بانکی" نیز هفته آینده به صحن ارجاع می‌شود.

لایحه حذف صفر از پول ملی به جلسه علنی ارجاع شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعیین تکلیف ۶ طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: “طرح اصلاح جامع نظام بانکی” نیز هفته آینده به صحن ارجاع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز(دوشنبه، ۲۳ دی) این کمیسیون، از تعیین تکلیف ۶ طرح تحقیق و تفحص در این کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح‌ها از سوی محمدرضا پورابراهیمی، سید‌کاظم دلخوش، علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور مطرح شده‌اند.

وی افزود: تحقیق و تفحص از “موسسه “آتیه صبا”، “هواپیمایی آسمان” و چند طرح دیگر در جلسه امروز مطرح و تصویب شد، همچنین هیئت‌رئیسه تحقیق و تفحص از “بانک شهر”  نیز انتخاب شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از آنجا که حدود ۴۰ طرح تحقیق و تفحص نیز در کمیسیون مطرح شده، هفته گذشته با نمایندگان درخواست‌کننده تحقیق و تفحص مکاتبه کردم که اگر بر درخواست خود مصر هستند، امروز در کمیسیون اقتصادی حضور یافته و درخواست خود را اعلام کنند که عدم حضور آن‌ها به معنای انصراف از درخواست تحقیق و تفحص است.

حضرتی با بیان اینکه حدود ۱۵ نفر خواهان پیگیری درخواست تحقیق و تفحص خود شدند، اظهار داشت: اسامی منصرف‌شدگان را به هیئت‌رئیسه خواهیم فرستاد و افرادی که پاسخی به مکاتبه ندادند، به معنای انصراف آن‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی از اول تیرماه چند محور کاری را دنبال می‌کند، افزود: برخی از این طرح‌ها و لوایح مانند “لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده”، “طرح اصلاح جامع نظام بانکی” و “لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز” و “لایحه سامانه مؤدیان مالیاتی” در اولویت کار ما بودند و با جدیت آن‌ها را جهت تعیین تکلیف پیگیری کردیم که بررسی اکثرشان رو به اتمام است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت برخی از طرح‌های در دست بررسی کمیسیون متبوعش، گفت: به عنوان مثال ” لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است، همچنین بررسی “لایحه سامانه مؤدیان مالیاتی” برای اجرا به دولت ابلاغ شده است و “اصلاح طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی” در صحن علنی تصویب و در حال رفت و آمد میان کمیسیون اقتصادی و شورای نگهبان است، همچنین “طرح اصلاح جامع نظام بانکی” (حذف ۴ صفر از پول ملی) نیز هفته آینده به صحن ارجاع می‌شود.

حضرتی ادامه داد: همچنین از ابتدای تیرماه تاکنون حدود ۴۰ الی ۵۰ سوال از وزراء در کمیسیون مطرح شده است که نزدیک ۲۰ سوال مربوط به وزیر اقتصاد و مابقی به وزرای صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور خارجه و… می‌شود و سؤالات باقی‌مانده هفته آینده مطرح و تعیین تکلیف خواهند شد.