فراکسیون امید نظر مثبتی به غلامی ندارد/ لزوم تسریع در تصویب لایحه دفاع از حقوق کودکان
فراکسیون امید نظر مثبتی به غلامی ندارد/ لزوم تسریع در تصویب لایحه دفاع از حقوق کودکان

محمدرضا بادامچی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید با حضور در نمایشگاه مطبوعات و بازدید  از غرفه روزنامه ی صبح اقتصاد، به بیان مهمترین لوایح در دست بررسی و فعالیت های کمیسیون اجتماعی پرداخت. نماینده‌ی اصلاح طلب مردم تهران ضمن تاکید بر اهمیت لایحه‌ی دفاع از حقوق کودکان، لب به گلایه از هیئت رئیسه مجلس […]

محمدرضا بادامچی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید با حضور در نمایشگاه مطبوعات و بازدید  از غرفه روزنامه ی صبح اقتصاد، به بیان مهمترین لوایح در دست بررسی و فعالیت های کمیسیون اجتماعی پرداخت.

نماینده‌ی اصلاح طلب مردم تهران ضمن تاکید بر اهمیت لایحه‌ی دفاع از حقوق کودکان، لب به گلایه از هیئت رئیسه مجلس گشود و ادامه داد: «لایحه ی حمایت از کودکان ابتدا در کمیسیون های قضایی و فرهنگی به عنوان کمیسیون های اصلی مطرح و سپس به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع داده شد. ما در تلاش هستیم تا به زودی این لایحه را در دستور کار اصلی قرار داده و این گله از هیئت رئیسه مجلس وجود دارد که چرا باید در ارتباط با چنین معضل اجتماعی مهمی، کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان فرعی در نظر گرفته شود. این لایحه در صورت تصویب می‌تواند نقش تاثیرگذاری را در بهبود شرایط کودکان این سرزمین ایفا کند

وی در ادامه افزود: « لایحه ی دیگری نیز البته به عنوان فرعی مطرح شد و در دستور کار قرار دارد مبنی برجایگزینی مسائل و تنبیهات اجتماعی با مجازات هایی مانند زندان و حبس. برای مثال با به چالش کشیدن شان اجتماعی مجرم می‌توان وی را مجازات کرد. چه لزومی دارد یک شخص مدت طولانی و بی فایده در زندان بماند؟ ما در کشورهای اروپایی نیز مثال های متعددی از اینگونه تنبیهات داریم. شما نخست وزیر ایتالیا را می‌بینید که در خیابان جارو به دستش می‌دهند و محبورش می‌کنند تا خیابان را نظافت کند. خیلی مهم است که بعد از بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تصثیرگذاری را در بهبود شرایط ویب احتمالی آن، قوای دیگر از جمله قوه قضاییه همکاری لازم و کافی را در ارتباط با این مصوبه داشته باشند و با سختگیری های بی جا و  بی مورد، مانع از یک تغییر مثبت به نفع اجتماع نگردند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه رای اعتماد وزاری پیشنهادی نیرو و علوم، گفت: « فراکسیون امید جلسات متعددی را برای گفت‌وگو با این وزرا و بررسی برنامه های پیشنهادیشان ترتیب داده و در تلاش برای اجماع به منظور رای فراکسیونی می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت نظرات نسبت به آقای اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو مثبت و در مورد جناب آقای غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری چندان خوشایند نبود. فراکسیون مطمئنا  در تمام رای گیری ها به مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد اندیشید و با توجه به نظرات کارشناسان حوزه‌ی مربوطه رای اعتماد یا عدم اعتماد به یک وزیر می‌دهد.»