لایحه سرمایه‌‌‌گذاری با مجارستان
لایحه سرمایه‌‌‌گذاری با مجارستان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری‌ بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران با مجارستان را که از شورای نگهبان اعاده شده بود بررسی کرده و اصلاحاتی را در آن اعمال کردند.

براساس اصلاحات انجام شده عنوان تبصره، به تبصره ۱ اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۲ به شرح زیر به ماده واحده الحاق می‌شود.

براساس تبصره ۲ در اجرای جز «ت» بند ۳ ماده ۲ موافقت‌نامه رعایت اصول دوازدهم و سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

براساس ماده واحده این لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان مشتمل بر یک مقدمه و ۱۶ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

براساس تبصره ۱ این لایحه رعایت اصول ۷۷، ۱۲۵ و ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای این موافقت‌نامه توسط دولت جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

قبل از اصلاح مجلس لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان با ۱۴۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد. طبق ماده واحده این لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مجارستان مشتمل بر یک مقدمه و ۱۶ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

طبق تبصره نیز رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی در اجرای مواد ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ موافقت نامه توسط دولت جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

  • منبع خبر : ایسنا